מחפשים דירת מגורים? זהירות! מוקשים בדרך

ראיתם דירה? התלהבתם? התחלתם לתכנן את המשכנתא?

חכו, לא בטוח כי היא אכן מוגדרת כדירה. כבר שמענו על מקרים לא מעטים, בהם אנשים חתמו על חוזה רכישה, וכשהגיעו לשלב של אישורי המשכנתא, גילו במר ליבם כי בעצם זו חנות\מחסן שהוסב/ה לדירה באופן לא חוקי. 

גלו את פני המוכר:

תארו לעצמכם שאחרי כל כאב הראש של כל ההליכים הראשונים לקניית דירה אתם מגלים שלמוכר הפוטנציאלי אין זכויות בנכס! 

על מנת למנוע עוגמת נפש מיותרת, פשוט בדקו האם דמותו של מי שמציג את עצמו כבעל הנכס ודמותו של בעל הדירה מסונכרנות (לדוגמא: בעל מוכר בית שרשום על שם אשתו).

הסבת מקצוע:

שימו לב אם הנכס לא עבר "הסבת מקצוע", מחנות\מחסן לדירת מגורים.            

אם אתם מתכננים לקחת משכנתא על מנת לרכוש את הנכס, והנכס רשום בטאבו כחנות, לא תהיה משכנתא. כי משכנתא ניתנת אך ורק לצורך רכישת דירת מגורים. חוץ מהעובדה ששווי נכס המוגדר כחנות, לא יהיה שווה לנכס המוגדר כדירת מגורים.

סנכרון נתוני הנכס:

בדקו במחלקת ההנדסה של העיריה המקומית שהנכס אינו בעל "עבר פלילי" שאין חריגות בניה או פיצול דירה…                       

אל תתפתו לקנות דירה כזו, גם אם היא כאוות נפשכם. לרוב, שוויה בשוק יהיה נמוך בהרבה ממה שמציע לכם המוכר. ולכן, הערכת השמאי תהיה נמוכה מההתחייבות שלכם למוכר. וכפועל יוצא מכך, אחוזי המימון שיתן לכם הבנק לא יספקו אתכם.

קחו "ספייר" מזומנים:

יש לכם הון עצמי? מצוין! אבל אל תתלהבו יותר מדי. עקרונית, ההון העצמי יהווה 30% משווי הדירה ואת השאר יממן הבנק כמשכנתא.

אבל… ופה מגיעה האבל הגדול. כמו שאומרים, הכל עניין של כסף. ישנם עוד דברים רבים ש"זזים" על כסף, חוץ ממחירה האבסולוטי של הדירה. כמו: תיווך, שמאות, עורך ועוד. היערכו במזומנים.

היטל השבחה:

לפני שניגשים לחתימת החוזה, בדקו אם אין היטל השבחה על הדירה. מה הוא היטל השבחה? זהו תשלום הנגבה בעת מימוש ההשבחה, כשמוכרים את הנכס/ כמקבלים את היתר הבנייה.

בעיקרון, כאשר מממשים היתרי בניה, דורשת העיריה 50%  ממחיר ההשבחה. אבל מה שרלוונטי לכאן, זה שגם בעת מכירת בית שהוציאו עליו בעבר היתרים לבניה (ועדיין לא מימשו אותם), בעת מכירתו תדרוש העיריה מהרוכש, תשלום מראש של ה 50% הנ"ל.

לסיכום, וודאו כי התחברתם למקום:

סעיף זה אולי יראה לכם מיותר, אך הוא חשוב במעלתו, אפילו עוד יותר מכל הסעיפים גם יחד. בדקו בעצמכם את אזור הבית. אין לכם זמן? תפנו! היו באזור בכל שעות היממה. תנשמו את האויר, את האוירה… לפעמים רק שכן אחד קשה יום, עלול לגרום לכל השכנים למכור את בתיהם ולעבור משם כמה שיותר מהר. 

רוצים ליווי של מומחי נדל"ן בעסקה בלכם? פנו למומחים שלנו, אצלינו תקבלו מעטפת שתענה לכם על כל תחום המשכנתאות ועל הרבה מעבר. צרו איתנו קשר.

לייעוץ חינם התקשרו:    08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: