איך מוציאים משכנתא לדירה בפרויקט תמ"א 38?

פרויקט תמ"א 38 הפך לנושא פופולרי ביותר, בשנים האחרונות. פרויקטים כאלו מתווספים בתאוצה רבה מאוד, ברחבי כל הארץ ובמיוחד בערים המרכזיות. אכן, תהליך ההוצאה לפועל, של פרויקטים אלו, הוא ארוך מאוד, ולרוב, לוקח שנים רבות. התהליך דורש סבלנות רבה. לעיתים רבות, בעלי הדירות המשתייכות לפרויקט שעתיד לצאת לפועל, מעוניינים בהגדלת הדירה באופן מיידי או בשינוי מקום המגורים ואין להם את הזמן לחכות שהתוכנית תצא אל הפועל ומתייאשים ממנה. אולם, כדאי שתדעו, נכס שנמצא בתהליך כזה, שווה הון רב. לכן, אם אתם מחפשים כעת לרכוש נכס, למגורים או להשקעה, הבחירה המומלצת עבורכם היא לבחור בדירה שבעתיד הקרוב או הרחוק יבצעו בה תמ"א 38. השקעה כזו היא נבונה ומשתלמת יותר, לטווח הארוך.

מהי תוכנית תמ"א 38?

תוכנית תמ"א 38 אושרה בממשלה לפני 11 שנים. לפי התחזיות הפסימיות ולפי היסטוריית העבר, ישראל מועדת לפורענות רעידות אדמה. כדי לצמצם נזקים בגוף וברכוש, חובה להיערך מראש ולחזק את המבנים הישנים שאינם עמידים בפני מצבים כאלו. לכן, תוכנית תמ"א 38 היא תוכנית האמורה לחזק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה. 

בנוסף לאישור חיזוק המבנים, הממשלה אישרה גם תוספת והרחבת הדירות הקיימות בנכס. ההוספה היא בתנאי שהיא תכלול גם תוספת ממ"ד. אין מה לומר, התוכנית משתלמת מאוד.

מאז שנכנס האישור לתוקף, החלו בעלי דירות רבים להביע עניין רב בתוכנית. מהר מאוד, חדרה ההבנה לציבור שיש ערך רב בדירות המיועדות לתוכנית תמ"א 38. הרי תוכנית זו תגדיל את הנכס שברשותם, תעלה את רמת איכות החיים בו ובנוסף גם תעלה את את שווי הנכס שלהם בעשרות אחוזים, ללא שהשקיעו בו שקל אחד מכיסם הפרטי.

עסקת הנדל"ן המשתלמת ביותר

רכישת נכס במבנה המיועד לתוכנית תמ"א 38 היא עסקת הנדל"ן המשתלמת ביותר. אם אתה רוכש את הנכס לפני תחילת השיפוצים, תשלם עבורו את המחיר הרגיל בהתאם לאיכות וגודל הדירה. יעברו שנים והבנייה תסתיים, תראה שאתה יוצא עם רווח. הרווחת דירה גדולה ואיכותית יותר, רמת איכות החיים בה עלתה משמעותית ושווי הדירה עלה בעשרות אחוזים מבלי שהשקעת בו שקל אחד נוסף, זמן או מאמץ קל לקידום תהליכים.

תהליך רכישת דירה בפרויקט תמ"א

רכישת דירה, שונה לגמרי באופייה מרכישת מוצר בחנות. העלייה הרצינית והמתמדת של מחירי הדירות, הופכת את הרכישה למורכבת. היא הופכת את הרכישה לחלום הנראה כבלתי ניתן להשגה. אם יש לכם הון עצמי בשווי 25% מערך הדירה, לא אמורה להיות לכם בעיה ברכישת דירה משלכם והחלום כבר לא יהיה רחוק כל כך. הודות למצב השוק הרחב והתחרות הגדולה בין הבנקים הרבים, קיימת אפשרות גבוהה יותר להוזלת ריביות ולהתאים תמהיל משכנתא טוב למצב האישי. 

בימינו, עסקת נדל"ן נחשבת לאחת העסקאות, המשתלמות והיציבות ביותר. זאת, במיוחד כשמדובר בעסקה בתוכנית תמ"א 38. עסקה כזו מהווה הזדמנות מצוינת שלא כדאי לפספסה בשום מחיר, גם במצב שאין ברשותכם את הסכום המלא לכך.

איך משיגים משכנתא טובה?

דבר ראשון, פנו לבנקים השונים לבקש הצעות משכנתא. לאחר מכן, ערכו השוואה בין ההצעות השונות, אך לא לפני שביקרתם אצל לפחות ארבעה בנקים שונים. כשאתם משווים בין ההצעות השונות, קחו בחשבון את אחוזי הריבית. ולא פחות חשוב מכך, גם את סוג ההצעה ואופי פריסת התשלומים שלה. על מנת לוודא שהיא מתאימה ליכולות הכלכליות שלכם.

כאן נכנסת לתמונה החשיבות הרבה בייעוץ משכנתאות. הרי אדם מן השורה שאינו עונה על העוסקים בתחום, אינו בקיא מספיק. הוא לא ידע לרדת לעומקם של הפרטים הרבים ולהבין את המונחים והחישובים הרבים. יועץ משכנתאות מקצועי, למד את התחום לעומק והוא מכיר את הסוגיות הרבות הקשורות לכך. יועץ כזה ידע להשוות בין ההצעות השונות ולהתאימן באופן מדויק למצבכם האישי. זכרו, ידע הוא כלי יקר ביותר, קל וחומר בנושא בו כל שינוי קל יכול להשפיע על סכום גדול. אם תקחו משכנתא באופן עצמאי, ללא הידע המתאים, סביר להניח שתשלמו ביוקר. אולם, אם תקחו אותה בעזרת איש מקצוע בעל ידע רחב בתחום, סביר להניח שתרוויחו בגדול.

אם אתם עומדים בפני רכישת נכס המיועד לתוכנית תמ"א 38, זכרו, לרוב, פרויקטים מסוג כזה יוצאים אל הפועל רק לאחר שנים רבות. בנוסף, חשוב מאוד, לוודא עוד לפני הרכישה שהפרויקט עבר את כל האישורים הדרושים כדי שהוא יצא אל הפועל. פנו למומחים שלנו וקבלו ליווי שיעמיד את הרכישה שלכם ברווח גדול יותר.

לייעוץ חינם התקשרו:    08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: