מה עושים במקרה של סירוב משכנתא?

פניתם לבנק לבקש משכנתא וקיבלתם סירוב? כבר שנים שאתם חולמים על דירה משלכם והחלום התנפץ לכם מול העיניים? הפוסט הזה יענה לכם תשובות ויעשה לכם סדר איך בכל אופן כן תוכלו להגיע למימוש החלום לרכישת הדירה. 

משכנתא למסורבים, מה זה?

משכנתא למסורבים זוהי משכנתא המיועדת לאנשים שכבר פנו לבנק לבקש משכנתא אבל הבנק לא הסכים לאשר להם את ההלוואה. ישנן סיבות שונות לקבלת סירוב בבקשה למשכנתא. 

אם קיבלתם סירוב, תדרשו לפנות שוב לבנק משכנתא אחרי חצי שנה מיום הסירוב, אבל הפעם, תעשו זאת בצורה אחרת. תפנו ליועץ משכנתאות המיועד למסורבים והוא יגיד לכם בדיוק מה לעשות. כדי שהפעם כן תקבלו אישור וכן תוכלו לקנות את הדירה.

באילו מקרים תקבלו סירוב למשכנתא?

למדינת ישראל יש מאגר נתוני אשראי. המאגר מכיל את כל המידע על התנהלותו הפיננסית של כל אזרח בישראל. המערכת מדרגת כל לקוח כמה הוא אמין ואחראי. כאשר לקוח מתהל נכון, לא חוזרים לו צ'קים, הוא משלם את ההתחייבויות שלו בזמן, הוא לא מפגר בתשלומים וכו, המערכת תדרג אותו במקום גבוה. 

לפני שבנק נותן הלוואה ללקוח. הוא בודק היכן הוא מדורג במערכת נתוני האשראי. הוא הוא מדורג במקום גבוה, הוא יקבל את המשכנתא. אחרת, הבנק יסרב לאשר לו את ההלוואה. אם אתם מתנהלים נכון ואתם עומדים בדרישות הבנק, אין סיבה שלא תקבלו אישור למשכנתא. אבל אם אתם לא כל כך בטוחים, כדאי לכם להוציא דו"ח נתוני אשראי ולראות מה הבנק רואה עליכם. כך תוכלו להכין את עצמכם כמו שצריך למשכנתא.

באילו מקרים תקבלו סירוב בבנק?

  1. דירוג אשראי. אם מערכת נתוני אשראי דרגה אתכם במקום נמוך, הבנק יסרב לתת לכם משכנתא.
  2. הון עצמי נמוך, הבנק דורש מכל לקוח לפחות 25% הון עצמי לרכישת דירה ראשונה. אחוזי המימון נקבעים על פי הערכת השמאי או ערך הנכס, המחיר הנמוך מביניהם. אם אין לכם מספיק כסף, הבנק לא יאשר לכם את המשכנתא.
  3. משכורת נמוכה מדי. הבנק דורש מכל לווה שהמשכורת תהיה לפחות פי 3 מגובה ההחזר החודשי. אם אתם מבקשים הלוואה גדולה יותר, תדרשו לגייס הון עצמי גבוה יותר. אחרת תקבלו סירוב למשכנתא.
  4. ביטוחים. כדי לבטח את עצמו, הבנק דורש ממכם לרכוש פוליסת ביטוח של ביטוח חיים וביטוח מבנה. אם אין לכם ביטוחים, לא תוכלו לקבל משכנתא. 
  5. רישום בטאבו. אם יש לכם בעיות עם הרישום של הנכס אותו אתם רוצים למשכן לצורך ההלוואה, הבנק לא יאשר את המשכנתא הרצויה. 

רוצים עזרה עם המשכנתא שלכם? בשביל זה אנחנו כאן. צוות משכנתא 60 יעזור לכם לקבל משכנתא בצורה הנכונה ביותר. גם אם בעבר סורבתם. אנו גם נתמקח עם הבנקים כדי להוציא אתכם עם ריביות זולות ותנאים נוחים. כך שהדירה שלכם תהיה כמה שיותר מהר שייכת אליכם. הקליקו עכשיו ואנו נפגוש אתכם לפגישת ייעוץ ראשונית חינם.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: