האם משתלם לקחת משכנתא הפוכה למימון מטרות אישיות?

יש לכם בית? אתם מעל גיל 60? מחפשים מקור מימון? הפתרון במרחק נגיעה. אין רעיון טוב יותר מלקחת משכנתא הפוכה למימון הוצאות והגשמת מטרות. אם אתם עומדים בקריטריונים הנדרשים, רבים ישמחו לספק לכם זאת. אך למרות ההטבה הגדולה שבמוצר המדהים, גם למשכנתא הפוכה יש מחיר ואפילו יקר מאוד, זאת מלבד העובדה שהיא מורידה מהירושה של הילדים שלכם, בהגיע הזמן. אז מתי משתלם לקחת משכנתא הפוכה? בואו לגלות.

מי מספק משכנתאות הפוכות?

בתקופה האחרונה החלו עוד ועוד בנקים וגופים פיננסיים שונים להשיק את המוצר משכנתא הפוכה, שכבר מזמן צבר תנופה בחו"ל והפך ללהיט בקרב האוכלוסייה המבוגרת. בארץ המוצר עדיין בתחילת דרכו, פחות מוכר, אך דווקא בזמן האחרון יצאו מספר בנקים בהשקת המוצר, בפרסומות ובהצעתו ללקוחות. הבנק הראשון והמוביל בתחום הוא בנק מזרחי טפחות, וכמובן חברות הביטוח כלל, איילון והראל, אבל רבים עוד בדרך… 

הרעיון להשקת המוצר הגיע בעקבות תוחלת החיים שעלתה משמעותית בשנים האחרונות. לצד זאת, ההכנסה הנמוכה והלא מספקת של מבוגרים רבים. שלא מספיקה להם אפילו לא למחיה.

בגדול, מה זה משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה, הפוכה מהמשכנתא הרגילה שאתם מכירים ומכאן שמה. במקום שהלווה ישלם תשלומים חודשיים לבנק עד שההלוואה תיפרע במלואה. במשכנתא הפוכה תוכלו לקבל קצבה חודשית עד למועד הפירעון בו הקרן והריבית נפרעים. משכנתא כזו ניתנת רק לבני 60 פלוס תמורת שיעבוד נכס השייך להם. המשכנתא לא ניתנת עבור רכישת דירה כי היא ניתנת תמורת שיעבוד דירה שכבר קיימת, אלא לכל מטרה אישית בבחירת הלווה. אחוז המימון במשכנתא הפוכה נע בין 50% – 15% מערך הנכס. ככל שהגיל עולה, אחוז המימון יהיה גבוה יותר. 

מהם הדרכים לקבל ולפרוע את ההלוואה?

הדרכים לקבל:

  1. תוכלו לקבל את כספי המשכנתא כקצבה חודשית לתקופה של 15 שנה. בסיום ההלוואה הקרן תיפרע בתוספת הריבית הצמודה. במשך כל תקופת ההלוואה הריבית מצטברת והופכת להיות ריבית דריבית. כלומר, כל שנה הריבית מחושבת על הריבית של שנה קודמת. בסופו של דבר תצטרכו לשלם מחיר יקר מאוד והחזר ההלוואה הכולל עלול להגיע לפי 2 מסכום הקרן. 
  2. תוכלו לבחור לקבל את המשכנתא כסכום חד פעמי בתחילת התקופה והריבית תשולם מדי חודש. בסיום התקופה יהיה עליכם להחזיר רק את הקרן. אופציה זו זולה בהרבה כיוון שהיא חוסכת ממכם את צבירת הריבית דריבית.

הדרכים לפרוע:

אם ההלוואה נפרעת לאחר פטירת הלווה על ידי היורשים, יש להם אפשרות למכור את הבית ולפרוע את ההלוואה או למחזר את המשכנתא לתנאים טובים יותר, לשלם בתשלומים חודשיים ולהישאר עם הנכס בידיים.

ישנה אפשרות נוספת בה הלווה יכול לעבור לדיור מוגן, להשכיר את ביתו ובהכנסה של תשלומי השכירות לשלם את ריביות המשכנתא.

בסופו של דבר, האם שווה לקחת משכנתא הפוכה?

אז לפני שאתם קופצים על המציאה, רצוי שתדעו שמשכנתא הפוכה עשויה מאוד לעזור לכם, אך מצד השני המחיר שלה לא זול בכלל. כמו בכל עסקה, ככל שהיא איכותית ומשתלמת בהרבה ללקוח, כך המחיר יעלה בהתאם. משכנתא הפוכה היא מוצר טוב שהמחיר שלו בהתאם. חשוב גם שתבינו שאם אתם מתכננים לפרוע את ההלוואה עם מכירת הנכס לאחר ה-120 על ידי היורשים, תוכלו להישאר לגור בביתכם להנות מהכנסה כספית נאה ולפרוע את ההלוואה על ידי מכירת הבית כאשר כבר לא תזדקקו לו. אך כמובן שעליכם לקחת בחשבון כי פירעון המשכנתא יגרע מהירושה שתשאירו לילדים שלכם, אם בכלל ישאר משהו… לכן, כל אחד צריך לחשב את השיקולים שלו ולקבל את ההחלטה בהתאם.

צריכים עזרה בלקיחת המשכנתא? אנחנו כאן לשירותכם. בואו להנות מהידע ומהניסיון רב השנים שצברנו בייעוץ וליווי לקוחות מרוצים עד למשכנתא המתאימה ביותר עבורם. לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, השאירו פרטים ונשמח ליצור איתכם קשר.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: