כיצד תשיג הון עצמי לקניית בית?

אם אין לך עדיין דירה משלך, כתבה זו מיועדת עבורך.

להיות שכיר זה לא דבר קל. אם אתה כזה, אתה כבר כנראה מבין את הקושי הכרוך בכך, נדידה בין דירות שכורות לעיתים קרובות והרגשה של בזבוז כסף יקר לתשלומי שכירות שהולכים כל חודש לפח. אתה מן הסתם, משתוקק כבר לבית משלך, אך נאלץ לגנוז את החלום לזמן לא ידוע. הסיבה שמונעת ממך להגשים את חלומך ולהמשיך להתמודד עם המצב הנוכחי, היא לכאורה, הכסף הדרוש לך להון עצמי. רק באמצעות הון עצמי מספק, יאשרו לך הבנקים הלוואת משכנתא לקניית בית. 

 

הון עצמי צריך להיות בגובה אחוז מסוים ממחיר הדירה. ההון העצמי מגיע לסכום לא נמוך כלל, קשה לכל אדם ממוצע לשלם סכום כזה. חיסכון מדי חודש למטרה זו הוא לא אופציה כלל, כיוון שהוא עלול לקחת זמן רב. מן הסתם, לא תרצה שהוריך יכנסו לחובות בשבילך. לכן, כדאי שתדע, שישנן אפשרויות שונות להשיג הלוואה להון עצמי וחבל שרק חוסר המודעות לכך ימנע זאת ממך. ידע שווה זהב. לכן, מומלץ מאוד שתמשיך לקרוא את הכתבה ולהיעזר בה. בעז"ה החיים שלך ישתנו לטובה.

איזה סכום מגדיר הון עצמי?

כיום מחירי הדירות נוסקים לגבהים. בעקבות זאת, לצורך רכישת דירה נדרשת הלוואת משכנתא גבוהה מאוד שיכולה לנוע בין מאות אלפי שקלים עד למליון פלוס. הלוואת המשכנתא מחולקת לתשלומים המוחזרים מדי חודש בתוספת ריבית הצמודה לקרן לאורך תקופה ארוכה. למרות שגובה ההחזר החודשי של המשכנתא הוא גבוה יותר מעלות חודשית של שכירות, הוא עדיין משתלם יותר. הרי תחשוב, ברגע שיגיע היום בו תסיים לשלם את כל ההלוואה, הבית שייך לך ולא למשכיר זר.

הון עצמי הוא אחוז מסוים מסכום המשכנתא אותו דורש הבנק לשלם מהכסף הפרטי על הבית כדי לתת לו ביטחון בלווה בעת נתינת המשכנתא. ההון העצמי שתידרשו להביא לרכישת דירה ראשונה יעמוד על סך 25% (מינימום) 2018. בעת הוצאת משכנתא בסכום של מיליון ש"ח, ההון העצמי יצטרך להיות לא פחות מ 250 אלף ש"ח.

הפתרון בהלוואה

כיום, רוב רוכשי דירות ראשונות, שייכים לקהל יעד של זוגות צעירים. רוב הזוגות נעזרים על ידי ההורים והקרובים. הבעיה נוצרת כאשר במשפחה ישנו יותר מילד אחד, או שההורים אינם מסוגלים לשאת בנטל, אז יש למצוא פתרון אחר להשלמת ההון העצמי. במקרה כזה, הדרך היחידה להשגתו, היא באמצעות הלוואה. הלוואה להשלמת הון עצמי היא כמו משכנתא שניתן לקבל מבנקים או מגופים חוץ בנקאיים המאושרים על ידי בנק ישראל למתן הלוואות. לכל גוף יש את התנאים שלו להחזרים ולריביות.

היתרון בהלוואה מגוף חוץ בנקאי

מומלץ יותר, להגיש בקשה להלוואה מגופים חוץ בנקאיים עקב הגמישות שלהם לעומת הבנקים. גופים חוץ בנקאיים, בדרך כלל, מאשרים הלוואות מהר יותר מבנקים. גם במקרים של מסורבי בנקים, אופציה זו מהירה ועדיפה יותר. אפשרות אטרקטיבית ביותר לקבלת הלוואה להשלמת הון עצמי, היא באמצעות משכון נכס. במידה ויש להורים נכס שכבר סיימו לשלם עליו את המשכנתא, ניתן למשכן אותו ולקבל הלוואה רחבה מאוד. הלוואה כזו יכולה לכסות את כל ההון העצמי, מבלי שתצטרכו שיהיה לכם אותו מראש.

היתרונות הבלעדיים של השכירים

שוכרי הדירות אכן מתקשים להשלים את ההון העצמי ולכן הם נכנסים להגדרה הכוללת של שוכרים. לעומת זאת, יש הטוענים שדווקא השוכרים הם בעלי יתרונות משמעותיים שמאפשרים להם לקבל הלוואות באופן קל ומהיר יותר.

יתרונות השוכרים:

  • מצב כלכלי יציב.
  • סביבה חזקה.
  • בעלי תנאים טובים.

גופים חוץ בנקאיים מעודדים דווקא שוכרים להוציא הלוואות להשלמת הון עצמי בתנאים אטרקטיביים ביותר שלא ימצאו בשום מקום, על מנת שיוכלו לרכוש לעצמם דירה או להגשים מטרות אחרות.

בואו לקבל עזרה

כל אחד מעוניין בבית משלו. בית הוא נחלה פרטית של שקט ושלווה לבעליו. באפשרותו של בעל הבית להשתמש בביתו כרצונו, לנוחיותו. כדי לרכוש לעצמך בית פרטי, יש לעמול, להתחייב לתשלומים גבוהים לזמן ארוך וכו'. אך, בסופו של דבר, תשלום ההלוואה יסתיים והבית יהיה שייך לך בלבד (ולא לבנק). זה ימלא אותך בסיפוק על שהשגת את המטרה והצלחת לעמוד בה. אנו נשמח לעזור לך להגיע ליעד נחשק זה.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו:    08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: