רוצים להשקיע בדירה עם שותף? מעוניינים לעשות את זה בצורה נכונה?

רכישת דירה היא דבר שצריך עיון ובדיקה. לא כל יום קונים דירה, ולא כל אדם יכול לקבל משכנתא מהבנק. זה לא פשוט כמו שזה נשמע מבחוץ. מה שקורה כאשר קונים דירה בשותפים, זה מתחיל להיות מורכב יותר וכולל גורמים נוספים. 

אם אתם אכן רוצים ללכת על צעד כזה, או שקיבלתם כמה אחים דירה בירושה ואתם רוצים לדעת איך להתקדם עם זה הלאה, הכתבה הזו מיועדת עבורכם. אחרי שתקראו אותה תצאו ברורים יותר ותדעו איך להיערך לשלב הבא.

נציג לפניכם מקרים שונים של דירות להשקעה שיעזרו לכם להבין את הכיוון. כמובן שאם יש לכם שאלות נוספות תוכלו לפנות אלינו ואנחנו ניתן לכם שירות מלא מיועצי משכנתאות מהשורה הראשונה.

זוג שמתחתן כאשר לכל אחד יש כבר דירה עצמאית משל עצמו והוא מעוניין למשכן את הדירות ולקנות יחד דירה משותפת, כמה מס רכישה הוא יצטרך לשלם?

אכן בני הזוג ידרשו לשלם מס רכישה מאחר והדירה הזו היא הדירה השניה שיש להם. מדינת ישראל נותנת לכם פטור מתשלום עבור מס רכישה אם זו דירתכם הראשונה ואתם עומדים בקריטריונים נוספים של בנק ישראל. כרגע אתם לא בקטגוריה הזו. המדינה מחייבת אתכם במס על פי מחיר הנכס אותו אתם קונים. עד 1,292,280 ש"ח תשלמו 5%. מהסכום הזה והלאה, המס יעמוד על 6%. כך שאם אם הדירה שלכם שווה 1.6 מיליון ש"ח, תדרשו לשלם מס רכישה בגובה 83,000 ש"ח.  

שלושה אחים שקיבלו דירה בירושה משכירים אותה. אחד מהם מעוניין לקנות דירה לו ולאשתו שתהיה רשומה על שניהם ב 50% שווים. האם הם מחויבים במס רכישה? וכן, האם תהיה להם בעיה לקחת משכנתא?

ברגע שהדירה מחולקת ליותר משני אנשים, היא כבר לא תחשב לדירה שלו מבחינת המס. עכשיו זה כבר משנה כמה עולה הדירה אותה הם רוצים לקנות. דירה ששווה מ 1.7 מיליון ש"ח ומעלה, תחייב את הקונים במס רכישה.

בקשר למשכנתא, אין שום בעיה איתה. אם הלקוח מסודר עם הבנק, אין לו עבר בנקאי מחשיד, הוא מתנהל בצורה אחראית והמשכורת שלו מספקת, הבנק יתן לו כמו לכל לקוח אחר, עד 75% מימון מערך הנכס הנרכש.

ארבעה אחים שרוצים לקנות יחד דירה להשקעה, מה חשוב שידעו עוד לפני שהם ניגשים לבצע את העסקה?

עסקה כזו דורשת הרבה שיקול דעת ואחריות. אם בכל קניית נכס יש הרבה רכיבים שצריך לקחת בחשבון, כאן הכל מורכב יותר. כמספר המשקיעים כן מספר הדעות. אבל אחד הדברים החשובים ביותר יהיה, מתי בסופו של דבר הם ימכרו את הנכס הנרכש. אתם צריכים הרבה שתוף פעולה, התחשבות ויחס הוגן. אם אחד מהשותפים יקלע לבעיה כלכלית ויבקש למכור את הנכס, כולם צריכים להחליט האם הם אכן מוכנים לכך. זה לא כל כך פשוט. 

מצד שני, ברגע שקונים דירה בשותפות של יותר מ 2 אנשים, הדירה לא תחשב אחר כך לדירה להשקעה. וזה יהיה ליתרון כאשר ירצה לקנות דירה נוספת.

עד כאן בינתיים. אם אתם רוצים לעזור לילדים שלכם, מעוניינים למשכן את הבית שלכם לטובת כסף, אנחנו במשכנתא 60 כאן בשבילכם על כל שאלה ובקשת עזרה.

הקליקו כעת ואנו נשריין לכם פגישה עם יועץ משכנתאות מנוסה ומומחה.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: