לפניכם מילון מושגים שיעזור לכם להבין את מושגי המשכנתא!

כל מי שלוקח משכנתא חייב לדעת איך מדברים את המושגים שלה. זה לא מובן מאליו. הרבה מאיתנו כן פונים לקחת משכנתא בלי לעשות שיעורי בית ונתקלים בקשיים ובחוסר הבנה. אתם יכולים לטעון כי בכל מקרה אתם לוקחים יועץ משכנתאות שלוקח על עצמו את כל עול המשכנתא מבחינה טכנית, אבל זה לא ממש ככה. אמנם חובה לקחת יועץ משכנתאות והוא באמת יקח חסות, אבל אתם לא רוצים להרגיש אורחים בעסקה שלכם.

אילו מושגים חשוב שתכירו במשכנתא שלכם?

ישנם מושגי יסוד בסיסיים שאם לא תכירו אותם, תרגישו מבולבלים ולא בעניינים. בשורות הבאות תקבלו אותם ואתם רוצים לדעת עוד, אתם מוזמנים לבקש מחברת משכנתא 60.

קרן וריבית: 

כל הלוואה מורכבת מקרן וריבית. הקרן זוהי ההלוואה שאתם לוקחים. והריבית, זהו התשלום שאתם משלמים לבנק על כך שהוא מעניק לכם את ההלוואה. למה זה עובד ככה? מכיוון שהבנק הוא מעין חנות לממכר כסף. הוא לא נותן הלוואות בחינם. על כל שקל שאתם רוצים ללוות מהבנק, קחו בחשבון שאתם עתידים לשלם עליו הרבה מאוד כסף. הכסף הזה מכונה ריבית.

החזר חודשי: 

ברגע שהבנק משחרר את הכסף ובעצם נותן לכם את ההלוואה, אתם מיד מתחילים לשלם החזר חודשי מדי חודש. ההחזר החודשי בנוי מקרן וריבית.

לוח סילוקין: 

כל מה שקורה במשכנתא שלכם, יפורט בלוח הסילוקין. לוח סילוקין מכונה כך מלשון סילוק החוב. שם תמצאו את סכום ההלוואה. חלוקת ההלוואה לתשלומים. הריביות שתשלמו בכל מסלול. אורך תקופת ההלוואה. כמה נשאר לכם לשלם אחרי כל חודש של תשלומים ועוד.
כאשר תרצו במשך השנים לבדוק האם כדאי לכם לבצע מחזור משכנתא, או שתרצו לדעת היכן אתם אוחזים מבחינת המשכנתא, תוכלו להוציא את הדו"ח ולקבל את כל המידע.

יתרת ההלוואה: 

אם אתם רוצים לברר אחרי כמה שנים היכן אוחזת המשכנתא שלכם, כמה כבר שילמתם ואיזה סכום נשאר לכם לשלם, אתם מוזמנים להוציא את דו"ח יתרות ההלוואה. בדו"ח זה תקבלו פירוט מלא היכן אתם עומדים. אבל, המלצה אישית, אל תפנו לבדוק את הדו"ח לפני שחולפות להן כמה שנים מהיום בו לקחתם את המשכנתא. מכיון שאתם עלולים להיות מתוסכלים ממש. בשנים הראשונות אתם משלמים בעיקר את הריבית ולכן אתם עלולים לגלות כי כמעט לא שילמתם את החוב.   

ביטוח משכנתא: 

כל מי שלוקח משכנתא מחויב מטעם הבנק לבטח את עצמו בביטוח חיים וביטוח מבנה. מדוע? מכיון שהבנק רוצה לבטח את עצמו שמה שלא יהיה, הוא יקבל את כספו חזרה. גם אם חלילה יקרה משהו ללווה, פציעה המונעת ממנו להמשיך לעבוד ואפילו מוות חלילה, הביטוח ישלם את כל חוב המשכנתא. אם יקרה משהו למבנה, שריפה, סופה וכו', הביטוח של המבנה יכסה את העלויות עד שהמבנה יחזור לקדמותו.

הקליקו כעת לפגישה עם יועץ משכנתאות מנוסה מחברת משכנתא 60 שיעזור לכם לקבל משכנתא.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: