למה הבנקים מסרבים למשכנתאות? למה דחו את בקשת המשכנתא?

גם אתם קבלתם סירוב משכנתא? כנראה שלא עמדתם בקריטריונים של הבנקים. על פי סקר שנערך בקרב מאות אנשים שקיבלו דחיית משכנתא בשלוש השנים האחרונות עולים נתונים המספקים את התשובה לדחיית משכנתא. אז מה גורם לבנקים לדחות משכנתא? בואו לגלות.

למה הבנק לא מאשר משכנתא?

יועצי משכנתאות בדקו את עניין סירובי המשכנתאות במטרה לגלות מה עומד מאחוריו. הבנקים לא חושפים את השיקולים שלהם וגם בנק ישראל אינו חוקר את העניין. הם הגיעו לתשובות לאחר שחקרו מאות איש שקבלו סירוב משכנתא בשנים האחרונות. על פי הערכתם, נדחים מאות משכנתאות מדי שנה ושנה. על פי המחקרים שנערכו עלו ארבעה נתונים מרכזיים שגורמים לבנק לא לאשר משכנתא והם:

1. גובה הכנסה נמוך מדי –  הסיבה העיקרית והנפוצה ביותר היא הכנסה חודשית נמוכה. בנק ישראל מתיר לבנקים לתת משכנתא עם גובה החזר חודשי השווה למחצית מההכנסה הפנויה (שהוא לא כולל התחייבויות חודשיות קבועות) של הלווה. לעומת זאת, הבנקים לקחו זאת צעד אחד קדימה והם לא מאשרים משכנתא בהחזר חודשי מעל 40% מההכנסה הפנויה. לא רק זאת אלא שהם נוטים לאשר החזר חודשי של 35% – 30% בלבד מההכנסה הפנויה.   

2. דירוג אשראי נמוך – על כל אזרח ישראלי נאגר מידע אשראי ועל פי המידע הוא מדורג. מאגר האשראי מפרט את כל נתוני העבר של כל אזרח ישראלי בכל הקשור להתנהלות הכלכלית הכללית בחשבון הבנק ומחוץ לו. דירוג האשראי שלכם חשוף לכל הבנקים, על פיהם הם מעריכים את הסיכון שלהם כלפכם ואת יכולת העמידה שלכם בפירעון הלוואות.

אם הנתונים הכלכליים שלכם בעבר לא היו טובים כגון: צ'קים שחזרו, חריגות במסגרת אשראי, פיגורים בהחזרי הלוואות, צווי הוצאה לפועל ועוד, ניהול האשראי שלכם ידורג בציון נמוך. הבנקים לא יראו זאת בעין יפה וישללו בקשה לאישור משכנתא. 

לא פעם יש לכם את היכולת לשנות את דירוג האשראי שלכם לטובתכם, אפילו בנתון אחד שלא נוסח נכון או לא היה אמיתי לגמרי. לפעמים יש מילים שנותנות משמעות זהה אך מתקבלות בעין טובה יותר. כשאתם נתקלים במצב כזה, בקשו מהבנק לערוך את השינויים הנדרשים.

3. בעיות בנכס שאתם עומדים לרכוש – אם הנכס שלכם לא מופיע על שמכם בצורה תקינה במשרד המקרקעין הבנק לא ייתן עליו משכנתא. הרי הוא רוצה שיהיה לו נכס תקין למשכן.

4. משרה לא משביעת רצון – יתכן שלא עשיתם רושם טוב על הבנקים. מלבד גובה ההכנסה שלכם, גם סוג המשרה, הוותק שלכם ותפקידכם בעבודה מהווים שיקול לא קטן אצל הבנקים. אם מאפייני העבודה שלכם לא מצאו חן בעיני הבנקים, הם עלולים לשלול לכם בקשת משכנתא.

קבלתם סירוב משכנתא? אנחנו בחברת המפתח למשכנתאות מספקים שירותי לווי וייעוץ בתהליך לקיחת כל סוגי המשכנתאות ביניהם משכנתא הפוכה, משכנתא לבניה עצמית ועוד. יש לנו ניסיון רב עם מסורבי משכנתא. אצלינו תקבלו משכנתא למרות הסירוב. עדיין לא התחלתם את התהליך? אנחנו נעזור לכם, נכוון אתכם כיצד לעשות רושם טוב ונמנע ממכם מצב של סירוב. כי עם הליווי שלנו תקבלו את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם. לתיאום פגישת ייעוץ חינם, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: