התחזית לשנת 2021 : מחירי הדירות יעלו ב 5% לכל הפחות

לאחרונה יצאה הודעה חריגה כי מחירי הדירות בשנת 2021 עתידים לעלות לכל הפחות ב 5% . 

הודעה זו הינה הפתעה גדולה, משום שלרוב, השמאים אינם נוהגים לתת תחזיות לתקופות ארוכות. הם טוענים, שהשינויים במחירי הנדל"ן תלויים בגורמים רבים מאוד כך שקשה עד בלתי אפשרי לצפותם. וכעת, אחרי תחזית שכזו, קרוב לוודאי שהעלייה הצפויה אכן בא תבוא.

עד היום לא היו התחזיות מוחצות וכוללות כל כך. וכאן מצביעים כולם, פה אחד על מגמה אחת שהיא עליית מחירי הנדל"ן.

מה גורם לעליית המחירים?

  • הגורם הראשון הוא מספר המשכנתאות הנלקחות הגבוה מאוד. למרבה הפלא, הקורונה לא רק שלא הורידה את הביקוש לדירות, אלא העלתה אותו. ובנתונים סטטיסטים, מספר המשכנתאות שנלקחו בשנה האחרונה, שנת 2020, עלה ב 14.6%! בשביל שתבינו את העלייה הגדולה, בשנת 2019 מספר המשכנתאות עלה ב 2.8% בלבד! מדובר בשינויים מרחיקי לכת.

    נביא דוגמא מתוך השטח שמראה את העלייה הגדולה: ב 2020 לעומת 2019 מספר המשכנתאות לרכישת דירה להשקעה עלה ב 75%! המומחים תולים את העלייה במספר המשכנתאות בכך שמס הרכישה לדירה שניה ירד ב 3%.

    ירידה זו היוותה זירוז משמעותי מאוד למשקיעים שפעמים רבות נמנעים מקניית דירה שניה בשל מס הרכישה הגבוה.

  • הגורם השני הוא הביקוש. הביקוש בשנה האחרונה עלה באחוזים ניכרים ומשמעותיים במיוחד. רוב הדירות המוצעות בשוק נרכשות. מדיווחים של קבלנים, הדירות נרכשות במלוא מחירן ללא הנחות כלל. כאשר יש ביקוש גדול, אין צורך להוזיל עלויות והמחירים נשארים גבוהים.
  • גורם נוסף לעליית המחירים הוא הירידה בגובה הריביות. הריביות בשוק יורדות בלי הפסקה. עובדה נוספת שתורמת לעניין היא השינויים במגבלות על ריבית הפריים. ב 17 בינואר יצאה הנחיה חדשה של בנק ישראל המאפשרת לקחת הלוואה ב 2/3 פריים בניגוד להגבלה עד כה שהייתה עד 1/3 פריים בלבד. 

 

מעוניינים לנצל את המחירים בטרם יעלו? רוצים לנהל את המשכנתא שלכם בנוחות ובביטחון?  אנו חברת "המפתח למשכנתאות" מתמחים בסוגי משכנתאות שונים, משכנתא חדשה, משכנתא הפוכה ועוד. אנו נמצאים כאן בשבילכם. אנו נעשה הכל בכדי להביא אתכם למשכנתא המוצלחת ביותר עבורכם. אתם תצטרכו רק לתת אור ירוק למשכנתא שלכם שתוכל לנסוע בקלות ובאפקטיביות. 

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: