האם העליה הצפויה בריבית פריים תשפיע על המשכנתא שלכם?

אם יש לכם משכנתא, ושילבתם בה את מסלול פריים, הפוסט הזה נכתב עבורכם. כולנו רוצים לדעת שאנחנו משלמים כמה שפחות. אף אחד לא אוהב להיות פרייאר ולשלם סתם כך למדינה או לבנק. את הטובות והחסדים נעשה למשפחה, חברים. הבנק לא צריך טובות. כולנו רוצים לדעת שאנחנו לא משלמים סתם. מי לא מכיר את מסלול פריים האהוב והנחמד. כולנו שילבנו אותו במשכנתא שלנו. כולנו רצינו לדעת שאנחנו משלבים במשכנתא את המסלולים שיחסכו לנו הכי הרבה כסף.

מה עתיד לקרות עם ריבית פריים? מה צופים המומחים? המשיכו איתנו לשורות הבאות!

ריבית פריים, כיצד היא מחושבת?

ריבית פריים זוהי ריבית המחושבת על פי ריבית בנק ישראל וריבית עוגן הבנקים. ריבית עוגן הבנקים זוהי ריבית קבועה שעומדת מאז ומעולם על 1.5%. אבל, ריבית בנק ישראל זוהי ריבית תנודתית מאוד והיא משתנה כל חודש. מה שקורה, אם ריבית פריים מורכבת מריבית עוגן הבנק אבל גם מבנק ישראל, היא בעצם לא יציבה. היא משתנה בהתאם לתנודות של בנק ישראל מדי חודש בחודשו. למשל היום, ריבית בנק ישראל היא 0.1% לכן, ריבית פריים היא 1.6%. 

מדובר במסלול זול מאוד כיום. את מסלול פריים תמיד אפשר למחזר בלי לשלם עמלת פירעון לכן אנשים אוהבים את המסלול הזה ולא חוששים ממנו.

האם יש רגולציה על ריבית פריים?

בעבר לא היה. פעם אנשים לקחו משכנתא שלימה של ריבית פריים. אמנם הריבית לא הייתה אפסית כל כך כמו שהיא היום אבל עדיין היא היתה זולה יותר משאר המסלולים המוצעים. בשנים האחרונות בנק ישראל הגביל את לוקחי המשכנתאות על כך שניתן לשלב את מסלול פריים רק עד ⅓ מהמשכנתא. במטרה לעצור את גל המשכנתאות הנלקחות בחוסר שליטה וגורמות לעלייה בביקוש לדירות ולעליית המחירים.

לפני מספר חודשים חל שינוי משמעותי בכללים בעקבות משבר הקורונה. מאז יצא חוק המאשר לקחת את מסלול פריים עד ⅔ מהמשכנתא. הרבה לקוחות מהרו לבנק כדי לקחת משכנתא. אבל אז הם גילו כי הבנקים אינם טיפשים כל כך. כל מי שביקש לקחת משכנתא עם ⅔ פריים, לא קיבל פריים מינוס והעלו לו גם בשאר המסלולים את הריבית במעט. כך הבנקים הגנו על עצמם שלא יהיו להם הפסדים מהחוק החדש. בסופו של דבר הגיעו יועצי משכנתאות למסקנה איך להוציא מהבנק כן פריים מינוס. על ידי כך שהם משלבים רק 50% מהמשכנתא בפריים, כך הבנקים כן נאלצו לאפשר פריים מינוס ולא יכלו להעלות את שאר הריביות. 

צפויה להיות עלייה בריבית הפריים!

בתקופה הקרובה מתעתדת להיות עליה בריבית פריים. כל מי שלקח משכנתא ושילב בה את מסלול פריים (מי לא?) ידרש לעשות חושבים מחדש. מכיון שהמשכנתא שלו עתידה להתייקר. מה תעשו כאשר תגלו שישנה עליה משמעותית? פשוט מאוד. התייעצו עם יועץ משכנתאות מנוסה שיעזור לכם להחליט האם כדאי לכם למחזר את המשכנתא בעקבות העליה. בכל מקרה, אתם לא נדרשים לשלם על כך עמלת פירעון מוקדם. כי זהו מסלול המשתנה כל פחות מ 5 שנים.

לשיחת ייעוץ עם יועץ משכנתאות מומחה הקליקו כאן.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: