אילו פעולות תדרשו לעשות כאשר תרצו לקחת משכנתא?

אם זו הפעם הראשונה בה אתם קונים נכס, אתם  ודאי נרגשים מאוד מהצעד המרגש. איחולינו. מה שקורה זה שמתוך כל ההתרגשות, צריך גם לדעת להיות מחוברים למציאות. לדעת מה ואיך צריך לעשות בכל רגע נתון. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם מהר מאוד מבולבלים ולחוצים. פתאום יפלו עליכם כל כך הרבה דברים שאף אחד לא הכין אתכם מראש שצריך אותם ועוד במהירות ובדחיפות. לשם כך נכתב הפוסט הזה. הוא נועד להכין אתכם מראש. שלא תקבלו סחרחורות מכל הדרישות הנלוות של הבנק. 

טופס טיולים מכונה הטופס אותו תקבלו מהבנק ברגע שתקבלו אישור עקרוני למשכנתא. הטופס הזה אינו חובבני כמו שהוא נשמע. הוא דורש ומחייב.  ורק אם תבצעו אותו בשלמות, תוכלו להתקדם הלאה במשכנתא. 

טופס טיולים:

כאשר תפנו לבנק לפתיחת תיק משכנתא, תמתינו בסבלנות לקבלת אישור ראשוני מהבנק. אם אכן קיבלתם אישור ראשוני מהבנק, תקבלו טופס טיולים אותו תצטרכו לבצע תוך 24 ימים. אם אכן תספיקו, מה טוב. אם לא, תדרשו לבקש שוב פעם אישור עקרוני.

מה בטופס הטיולים? בטופס תקבלו דרישות שונות אותם תדרשו להגיש לבנק. מכיוון שמדובר בהרבה מסמכים ופרטים, כדאי לכם להתחיל מיד. הבנק גם דורש להגיש אותם בשלמות, כך שאפילו אם נניח יהיו לכם את כל המסמכים הנדרשים חוץ ממשהו אחד, הבנק לא יתן לכם להתקדם הלאה. הוא עקשן וחזק יותר. אל תנסו אותו. היערכו כמו שצריך ובזמן. אין בבנק מושג של רצתי כל הדרך לבנק ולא הספקתי. סך הכל אתמול היה התאריך האחרון…

למעשה, מהן דרישות הבנק במשכנתא?

לא בכל משכנתא תהיינה דרישות זהות. כל משכנתא והיחודיות שלה. אם למשל, המשכנתא שלכם היא לדירה ראשונה היא תהיה שונה ממשכנתא להשקעה וכו'. אבל, ליקטנו עבורכם את המסמכים שתדרשו להם באופן כללי. כדי שכן תוכלו להתכונן כמו שצריך.

  1. רשמו ברשם המשכונות. הבנק מחייב אתכם לרשום את המשכנתא ברשם המשכונות. לרוב, הבנק הוא זה שיבצע עבורכם את השירות ויגבה על כך תשלום.
  2. ביטוח. בכל מקרה של כל משכנתא, כדי לבטח את עצמו, הבנק דורש מכם לבטח את הנכס הנרכש כדי שאם יקרה לו משהו, הביטוח ישלם את הנזקים ואתם תוכלו להמשיך לחיות בדירה ולשלם את המשכנתא. תצטרכו גם ביטוח חיים, שבכל מקרה, אם חלילה יקרה משהו לאחד הלווים, פטירה או פציעה קשה ולא יהיה מי שישלם את המשכנתא, הביטוח יכסה את כל הכסף שנשאר עוד לשלם. כך הבנק יודע שבכל מקרה הוא מכוסה. הוא יקבל את הכסף שלווה במלואו.
  3. שמאי מקרקעין. הבנק דורש מכל רוכש נכס להביא שמאי מקרקעין לדירה. על פי הערכת השמאי יקבעו אחוזי המימון אותם תוכלו לקבל מהבנק.
  4. מכתב התחייבות. כמו כן, הבנק דורש מכם מכתב התחייבות עליו חתום עו"ד מוסמך.
  5. יותר מ 50% מימון. אם אתם רוצים לקבל מהבנק יותר מ50% מימון למשכנתא, הבנק דורש מכם להביא אישור על כך שאתם לא מחזיקים בידכם דירה נוספת וזו דירתכם הראשונה.
  6. בדירה מקבלן תדרשו גם לאישור על כך שהקבלן קיבל מכם סכום ראשוני מההון עצמי. וכן, אישור מנוטריון אשר חתם על מסמך מסוים אותו אתם תדרשו להגיש.

לא מתחילים לבד!

כפי שהבנו, לבצע את טופס הטיולים זו מלאכה בפני עצמה. חשוב לבצע אותה במהירות ובצורה מושלמת. חשוב מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות עוד בתחילת הדרך ולא להמתין עד להמשך המורכב עוד יותר של בניית תמהיל משכנתא. 

אנו במשכנתא 60 מזמינים אתכם למשרדינו המרווח. שם תמצאו את בכירי היועצים בארץ שילוו אתם מתחילת הדרך ועד לקבל המפתחות ויקחו על עצמם את כל הון  המשכנתא על כתפיהם החסונות והמקצועיות.

בבקשה שריינו עבורי פגישת ייעוץ ראשונית עם יועץ משכנתאות מנוסה.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: