איך מקבלים משכנתא? מה שחשוב לזכור לפני שלוקחים משכנתא

מחפשים לקנות דירה? רוצים לעבור לבית החלומות שלכם ואין לכם מספיק כסף בשביל זה? מעוניינים לקחת משכנתא? בשורות הבאות תמצאו את הטיפים היעילים למשכנתא שלכם.

כמה הון עצמי צריך להביא לרכישת הנכס?

כאשר אתם פונים לבנק לבקש משכנתא, אתם בעצם רוצים שהבנק יעזור לכם לרכוש את הדירה שלכם. שיהיה שותף לרכישת הדירה.

בנק ישראל קבע שיש כללים מסוימים איך וכמה אחוזי מימון יוכלו לתת הבנקים עבור המשכנתאות.

  • לדירה יחידה תהיה אפשרות לקבל מהבנק 75% אחוזי מימון. אתם תשארו חייבים להביא מהבית רק 25% הון עצמי.
  • לרכישת דירה לשדרוג דיור, אתם יכולים לקבל מהבנק 70% מימון. את 30% הנותרים תדרשו אתם להשיג בכוחות עצמם.
  • אם יש לכם כבר דירה למגורים ואתם קונים דירה להשקעה, אתם מוזמנים להשיג 50% הון עצמי, את ה 50% הנותרים הבנק ישלים לכם.

שימו לב, אם יש לכם ברשותכם יותר הון עצמי, כדאי לכם להביא אותו ולא לשמור אותו בצד לחיסכון. מכיוון שככל שתבקשו מהבנק יותר אחוזי מימון, הרביות תהיינה יקרות יותר. וחבל. ככל שתגדילו את ההון העצמי שלכם, הבנק ייתן לכם תנאים טובים יותר והרווח כולו שלכם.

אז כמובן שכאשר אתם מחפשים את הדירה המבוקשת, אתם חייבים לדעת קודם כל כמה הון עצמי יש לכם. כך תדעו על איזה מחיר אתם הולכים.

כמה החזר חודשי תוכלו לשלם מדי חודש?

אז ככה. הבנק הוא זה שיחליט כמה אתם יכולים לשלם מדי חודש עבור המשכנתא. אתם לא יכולים להחליט בעצמכם. זה גם לא יעזור אם תטענו שאתם כבר תסתדרו. הבנקים מוכנים שתשלמו עד מקסימום 40% מההכנסה החודשית שלכם. וישנם בנקים שאפילו את זה לא יתנו.  הם יסכימו רק עד 33%. 

למה הבנקים כל כך תקיפים? הבנקים רוצים למנוע מעצמם בכל דרך אפשרית מצב בו אתם תקועים ולא יכולים לשלם את ההחזר החודשי. לכן, הם בודקים על פי סטטיסטיקות ונתונים קיימים כמה משפחה יכולה להפריש מהמשכורת שלה עבור דיור ורק כך  הם יאשרו את המשכנתא. אם אין לכם משכורת מספקת, לא תוכלו להוציא משכנתא. גם אם תבטיחו שאתם מתכננים להוסיף עוד עבודה מהצד.

ערב משלם הוא מוצר חובה? 

אם אתם תקועים ואין לכם מספיק הכנסה גבוהה כדי לקבל את גובה המשכנתא אותה ביקשתם, תוכלו לצרף ערב משלם. ערב משלם צריך להיות אדם הקרוב אליכם בדרגה ראשונה. אח/ות והורים. כמובן שעדיפות עליונה תהיה להורים. תפקידו של הערב המשלם יהיה לשלם סכום חלקי מההחזר החודשי. כך החזר ההלוואה יהיה על פי כללי הבנק. כמובן שגם כאן יש לכם כללים. הערב ישלם מקסימום 40% מתוך מחצית מההכנסה הפנויה שלו. בסופו של דבר, עד 20% מהכנסתו הפנויה.

לכמה שנים תוכלו לפרוס את ההלוואה?

טווח תקופת החזר התשלומים הארוך ביותר יהיה גג 30 שנה. כמובן שאם אתם מבוגרים יותר גם את זה הבנק לא יאשר לכם בקלות. הוא מוכן שתשלמו את ההלוואה עד גיל 75. אם אתם בני 60 ומעלה תוכלו לקחת משכנתא פנסיונית. שם תקבלו תנאים אחרים המתאימים לגיל שלכם.

כמובן שככל שתקופת ההחזרים תהיה קצרה יותר, הריביות שתקבלו תהיינה נמוכות יותר.

מה צריך להיות הרכב תמהיל משכנתא?

בבניית תמהיל המשכנתא, אתם חייבים להכיר את התנאים של בנק ישראל. ⅓ מהמשכנתא חייב להיות במסלול קבוע.

כמובן שבניית הרכב המשכנתא שלכם  חייב להיעשות בליווי צמוד של יועץ משכנתאות שמכיר את כל המסלולים והכללים של הבנק. אחרת, אתם עלולים לעשות טעויות של מתחילים.

מחפשים מישהו שיעזור לכם עם המשכנתא שלכם? רוצים להיות מסודרים עם הנושא הזה? אנו במשכנתא 60 נשמח לעזור לכם. במשרדנו יועצי משכנתאות מנוסים, כלכלנים בכירים, ופקידי בנקים מקצועיים. 

אנו נקבע עבורכם פגישת ייעוץ חינם עם יועץ משכנתאות. בה הוא ימפה את מצבכם הכלכלי ויבנה עבורכם תמהיל משכנתא התפור למידות שלכם. בדגש על החיסכון המקסימלי שניתן להפיק בנתונים שלכם.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: