ריבית דריבית במשכנתא הפוכה?

אז נכון, לא כל אחד יכול לקבל משכנתא הפוכה, היא מיועדת רק לבני הגיל השלישי, אם אתם בני 60 ומעלה תוכלו למשכן את הנכס שלכם תמורת הלוואת משכנתא הפוכה.

אבל, אם חשבתם לקחת משכנתא הפוכה, חשוב שתשימו לב, הלוואת משכנתא הפוכה יכולה להוביל, פעמים רבות, לריביות גבוהות מאוד ואפילו לריבית דריבית!

על משכנתא הפוכה כנראה כבר שמעתם, אז לפעמים מכנים אותה אחרת, משכנתא פנסיונית, ההלוואה נשארת אותו רעיון, כדי להבין מהי משכנתא פנסיונית נבאר קודם מהי משכנתא רגילה.

משכנתא הפוכה ריבית דריבית

מה היא משכנתא הפוכה?

משכנתא היא הלוואה תמורת מישכון הנכס הנרכש, אדם רוצה לרכוש דירה ולצורך כך הוא נוטל הלוואה מהבנק, הבנק, בתמורה להלוואה, משעבד את הדירה לטובתו, בכך הוא מבטח את עצמו מפני אי עמידה בתשלום, רק לאחר פירעונה המלא של ההלוואה, השעבוד מוסר, ההלוואה היא לתקופה ארוכה של כ 30 שנה, תנאי המשכנתא משתנים בהתאם לנתוני המשכנתא. 

לעומת המשכנתא הרגילה, משכנתא הפוכה היא משכנתא הניתנת תמורת שיעבוד נכס, השעבוד יהיה במרבית הפעמים שעבוד של 50% מערך הנכס, המשכנתא ניתנת ניתנת בתשלומים חודשיים, הלווה מקבל מהמוסד הפיננסי ממנו לווה את המשכנתא בצורת תשלום חודשי קבוע, את הכסף מחזירים רק לאחר שעוברות מספר שנים, אחרי התקופה שנקבעה מראש, הלווה יכול להתחיל לשלם את המשכנתא שלו, ככל שהתקופה שנקבעה היא ארוכה יותר, הריבית תהיה גם היא גבוהה יותר, הרי המשכנתא הוקפאה כל אותה תקופה, הבנק לא קיבל תמורה לכסף שלו, הבנק לא יפסיד, הוא יגבה ריבית גבוהה יותר, כן, הריבית הנגבית במקרים רבים היא ריבית דריבית, ריבית המתווספת על הריבית המקורית.

מהם מאפייני המשכנתא ההפוכה?

  • מיועדת לבני 60 ומעלה (לא בכל גיל יכולים לקבל משכנתא זו, מגיל 60 האפשרות לקבלת משכנתא רגילה נגמרת זוהי האופציה היחידה למשכנתא בגיל זה).
  • בעלת ריבית משכנתא גבוהה יותר מריביות המשכנתאות האחרות.
  • ברגע שהלווה נפטר, היורש צריך להחזיר את הלוואת המשכנתא תוך שנה מיום הפטירה, הרבה פעמים אין ברירה ופשוט מוכרים את הבית.
  • ההלוואה ניתנת להחזרה גם אם הלווה מעוניין למכור את הדירה ולעבור למקום אחר או כל סיבה אחרת למכירה.

בנק מזרחי למשכנתאות מציע משכנתא הפוכה תמורת שעבוד הנכס הקיים (לא מעל 45%), שני מסלולים מציע בנק מזרחי למשכנתא הפוכה:

מסלול ראשון: משכנתא המתקבלת בתשלומים והקפאת תשלומי ההחזר לתקופה של עד 15 שנה (אחרי שעוברים 15 שנה אפשר לפרוס את החזרי המשכנתא ל 15 שנה נוספות).

במסלול זה סכום ההלוואה מוסיף עליו ריביות על הריביות המקוריות, ככל שהתקופה היא ארוכה יותר הריבית דריבית שתצטבר תהיה גבוהה יותר, משכנתא של חמש מאות אלף ש"ח יכולה להפוך לחוב של מעל מיליון ש"ח!

מסלול שני: משכנתא המתקבלת בתשלום אחד גדול והחזרי המשכנתא ישולמו על ידי הלווה מידי חודש, גם כאן ניתן להקפיא את המשכנתא ל 15 שנה ולאחר מכן ניתן לפרוס את ההחזרים ל 15 שנה נוספות.

נתוני הבנק מצביעים כי מרבית נוטלי המשכנתאות ההפוכות בחרו לקבל משכנתא בעלת תקבול אחד גדול, הסיבה היא פשוטה, ריבית דריבית לא חוגגת כאן… (כן, אין כאן ריבית דריבית).

המסלול השני הוכח כיעיל ומביא פתרון לבני הגיל השלישי הזקוקים לכסף למימון צרכים שונים אך לא מעוניינים שחובם יצבור ריביות גבוהות כל כך.

לסיכום, 

אם עד היום רציתם לעבור לבית דיור מוגן ולא רציתם לאבד את הנכס שלכם בשביל זה, כאן יש לכם הזדמנות של לקיחת הלוואת משכנתא הפוכה ותשלומה בהחזרים חודשיים, אתם יכולים לשלם את ההחזר מהכסף שיכנס לכם משכירות הדירה שלכם! הפתרון ההוגן הגיע!

אל תשכחו, המסלול הראשון של המשכנתא ההפוכה בה הלווה מקבל מדי חודש סכום כסף, הוא מסלול יקר ומסוכן! הריביות תופחות, קשה לעמוד בהחזרים ומה שקורה זה שבסופו של דבר מוכרים את הבית, פספוס להישאר בגיל כזה בלי קורת גג!

אז נכון, הבנק לא ימהר לקחת לאדם מבוגר את ביתו וישאיר אותו ללא קורת גג, לכן לפני לקיחת משכנתא כזו הבנק משתף את קרובי הלווה, בני המשפחה חייבים לדעת את ההשלכות והאופציות של צעד כזה.

לאחר שעוברות 15 שנה, הלווה ובני משפחתו יחליטו על אופציה מועדפת להחזרת ההלוואה, הרבה פעמים תבחר האפשרות של מעבר לבית דיור מוגן ומכירת הנכס לכיסוי חוב המשכנתא, אפשרות אחרת נפוצה היא שהלווה ממשיך לגור בדירתו ובני משפחתו מחזירים את חובו לבנק (במקרה כזה ניתן למחזר את המשכנתא לריביות משכנתא נמוכות יותר).

אם תרצו מענה על שאלות נוספות בנושא, הקליקו.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: