רוצים לקנות דירה ומתקשים לשלם את המשכנתא? הפתרון לשלם בקלות משכנתא, יחידות! הכל על משכנתא לדירה המחולקת ליחידות

מכירים את המושג חלוקה? אם אתם מתמצאים בעולם המשכנתאות אתם ודאי כבר שמעתם או הכרתם דירות שנרכשו והתפצלו עוד טרם נכנס הדייר. כן, עוד לפני שהספיק רוכש הדירה להנות מדירתו הגדולה, הוא כבר חילק אותה ל 2 או אפילו ל 3, השכיר אותה לשוכרים ורק אחר כך נכנס לדירה שלו. לחלק הנוסף בדירה.

מה זה ועל מה זה?

כידוע לכל, רכישת דירות היום, בפרט לציבור הזוגות הצעירים, הינה נושא רגיש במיוחד. מחירי הדירות מזנקים ללא הרף ומנין הכסף לרכוש דירה?

ומי שיש לו כבר את ההון העצמי, איך ישלם במשך שנים ארוכות משכנתא כבדה ומכבידה?!

פתרון גאוני כבש את השוק. חלוקה ליחידות!

מפצלים דירה ומשלמים משכנתא

קונים דירה גדולה יחסית שניתן לחלק אותה. את ההון העצמי משתדלים בכוחות על טבעיים להשיג. וכך נרכשת הדירה. כעת, פונים לאדריכל ומכינים תוכנית לחלוקת הדירה. כמובן שבתוכנית לוקחים בחשבון עם איזו דירה מעוניינים להישאר, לכמה יחידות רוצים לחלק את דירה וכו'. מי שיש לו משכנתא גדולה, ירצה בדרך כלל להשכיר יחידה שתכסה לו כמה שיותר מהמשכנתא. מצד שני, הוא גם ירצה להישאר עם הדירה במשך כמה שנים טובות. הוא לא יהיה מעוניין לשבור את היחידה עוד 5 שנים. לכן, הוא חייב להתאים את החלק אותו הוא מותיר לעצמו מספיק גדול כדי שאכן יתאפשר לו לגור בדירה בשנים הקרובות.

יהיו כאלו שיחלקו את הדירה ל 3 בצורה של 3 יחידות קטנטנות, 3 לבודדים ואחת בשביל הזוג. את היחידות  ישכירו במשך השנים. כאשר יצטרכו דירה גדולה יותר לעצמם, הם  יעברו לדירה בשכירות, ימשיכו להשכיר את היחידות וכך יכסו גם את רב השכירות. לאחר שיסיימו לשלם את המשכנתא, הם ימכרו את הנכס שלהם וירכשו נכס חדש המתאים לצרכים שלהם.

נשמע פנטסטי? החוק לא אוהב את זה!

החוק אוסר בכל תוקף שיפוצים כאלו. מדובר בעריכת שינויים בתוך הדירה ללא אישורים מהעירייה. החוק הזה במקורו נקבע כדי לבטח את איכות הסביבה. שלא יהיו יותר מדי תושבים בשכונה הקטנה. שלא יעמיסו עליהם. 

לכן, אם תרצו לחלק דירה או אפילו רק לסגור את המרפסת שלכם, תדרשו לאישורים מהעירייה.

מה הבעיה בדירות מפוצלות?

מבחינת העיריה הבעיה לא טמונה בפיצול הדירות, הבעיה היא ביצוע חריגות בניה ללא אישורים. קחו בחשבון שאם תרצו לקחת משכנתא, הבנק לא יהיה גמיש כל כך…

אילו חריגות בניה אתם מכירים? הרחבת או הוספת מרפסת, הרחבת הבית יותר מן המותר, שדרוג מדרגות שלא על פי החוק, שינוי במטרת השטח, פיצול דירות ועוד.

ישנם בנקים שמאשרים משכנתא לדירות מפוצלות?

מה הבעיה בכלל לאשר משכנתא לדירה מפוצלת? מה עניינו של הבנק מה אתם עושים עם הדירה שלכם? אז ככה, כאשר הבנק מאשר לכם משכנתא, הוא לוקח בחשבון שאתם משעבדים את הנכס שקניתם לטובתו. אם אתם מבצעים חריגות בניה בדירה, ערך הנכס יורד. אם כן, הבנק לא מוכן לכך. הוא נותן לכם הלוואה בהתאם לערך הנכס השלם ללא חריגות בניה. 

ועוד לא הזכרנו את הקנסות שאתם עלולים לקבל על חריגות כאלו. ניתן להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים! כן עד כדי כך! אם כן, אם הבנק  נותן לכם משכנתא על דירה שערכה עולה על 1.5 מיליון והקנס  שאתם מקבלים עולה 200,000 ש"ח. הוא יכול לתת לכם הלוואת משכנתא בהתאם לדירה ששווה 1.3 מיליון ש"ח.

אם אתם מבצעים חריגות בניה, הבנק  יחשוש לתת לכם משכנתא. אתם מעלים חשדות. בדרך כלל תוכלו לקבל משכתנא נמוכה יותר רק בגלל העלת חשד. לפעמים יהיו גם בנקים שימנעו מלתת לכם משכנתא בכלל כי הם לא רוצים להכנס לעסק כזה. 

התייעצו עם עו"ד:

היום רבות הן הדירות אשר חולקו בהצלחה. לפני שאתם פונים לבנק לבקש משכנתא, פנו לעו"ד שיבדוק את התיק שלכם בשלמות ויוודא שאכן הדירה מחולקת כחוק ללא סייגים.

הערכת שמאי:

לפני שהבנק מאשר ללקוח לקבל משכנתא, הוא שולח שמאי להעריך את ערך הנכס. אם יהיו שם חריגות בניה שלא על פי החוק, הדירה תהיה חשודה והבנק לא יאשר את המשכנתא. 

הילדים הנשואים רוצים לקחת משכנתא ללא סיבוכים? אתם מעוניינים לפצל את הדירה ולקבל משכנתא מהבנק? אנו במשכנתא 60 כאן בשבילכם. המומחים שלנו כבר ליוו אלפי תיקים מורכבים ומסובכים והביאו אותם לסוף הטוב. אנו נדאג לכם ולעתיד שלכם. יועץ משכנתאות מנוסה יקבע עבורכם פגישת ייעוץ חינם. בפגישה, הוא ישמע מכם על התוכנית שלכם, יבין את מורכבות העניין, ינתח  את המצב ויקבע מסקנות. יחד אתכם יתכנן כיצד להוציא אתכם זכאים למשכנתא אטרקטיבית למרות ועל אף. לאחר מכן, הוא יבנה  עבורכם תמהיל משכנתא מותאם לצרכים שלכם. עם דגש על ריביות זולות ונמוכות. כי בשבילנו אתם הכי חשובים. הקליקו כאן לתיאום פגישה עם המומחים.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: