על מה עוד תדרשו לשלם במשכנתא?

עומדים לפני רכישת דירה? כבר גייסתם את הסכום עבור ההון העצמי ואתם רוצים להתקדם הלאה? חשוב שתדעו שיש עוד כמה דברים שאתם צריכים לעשות בדרך. יהיו עוד הרבה עלויות שתדרשו לשלם. לכן, אם גייסתם סכום של הון עצמי מינימלי, הוא לא יספיק לכם. אתם צריכים להגדיל אותו לטובת העלויות הנוספות  הכרוכות ברכישת דירה. 

הכתבה הבאה תפרט לכם על מה עוד תדרשו לשלם. כך תוכלו להיערך בהתאם. ולא תמצאו את עצמכם נופלים פתאום לחובות בלתי צפויים.

מהן ההוצאות הנוספות שמחכות לכם בצומת המשכנתא?

  1. דמי פתיחת תיק משכנתא. כאשר תפנו לבנק לבקש את הלוואות המשכנתא, הבנק יפתח עבורכם תיק משכנתא ויגבה על כך 0.25% מסכום ההלוואה ולא יותר מ 8,000 ש"ח (יועץ טוב יוכל לחסוך לכם חלק מזה).
  2. תיווך. נדיר למצוא קונה שמצא דירה כלבבו בלי לשלם למתווך נדל"ן בדרך. אם אתם רוצים דירה מסוימת, יש לכם דרישות ותנאים לכך, אתם צריכים עזרה וליווי של מתווך. למרות שזה עולה הרבה מאוד כסף. עלות ממתווך תעלה לכם עשרות אלפי שקלים תלוי בערך הנכס שקניתם. אבל אין לכם ברירה. ככה זה היום. שקללו את ההוצאה הנכבדת הזו בעלויות הנוספות.
  1. עלות שמאי. כאשר תרצו לקבל מהבנק משכנתא, כחלק מהתהליך, הבנק ידרוש ממכם להביא שמאי מקרקעין לנכס הנרכש כדי שהוא יעריך את ערך הנכס. אם שווי הנכס נמוך מהמחיר הרשום בחוזה הרכישה, הבנק יתייחס למחיר אותו קבע השמאי, המחיר הנמוך. כך לא תוכלו לקבל אחוזי מימון גבוהים כפי שחשבתם. אלא על פי המחיר אותו העריך השמאי. קחו זאת בחשבון. מכיוון שאם הסתמכתם על 75% אחוזי מימון, עכשיו תדעו שאתם צריכים להגדיל את ההון  העצמי שלכם כדי להתאים את עצמו למחיר אותו קבע השמאי. לכן, מומלץ להזמין שמאי לדירה עוד לפני שחותמים על חוזה רכישה. כך תדעו אם תוכלו לעמוד בגובה ההון העצמי הנדרש.
  1. ביטוחים. הבנק דורש מכם בתור לוקחי משכנתאות, לבטח את את הנכס ואת החיים שלכם. כך בכל מקרה הבנק לא ישאר תקוע עם ההלוואה שלכם. הרי אם חלילה יקרה משהו לכם או לנכס, הביטוח הוא זה שיממן את שאר המשכנתא שנשאר לשלם. ואם קרה משהו לנכס, חברת הביטוח תדאג להחזיר את המצב במהירות לקדמותו.
  1. מס רכישה. על כל בית שנקנה בישראל יש צורך לשלם מס רכישה. אם הדירה שלכם היא דירה ראשונה, התשלום יהיה מינימלי. אם לעומת זאת יש לכם כבר דירה וזו דירה להשקעה, המדינה תדרוש מכם לשלם מס בגובה משמעותי יותר.
  1. הערת אזהרה. אם אתם רוצים להיות בטוחים שבטווח התקופה בין הזמן ששילמתם את הכסף למוכרים ועד היכנסכם לדירה, המוכר לא הספיק לרמות אתכם ולמכור את הדירה למישהו נוסף, אתם צריכים לדאוג לרישום הערת אזהרה לנכס. על רישום הערת אזהרה תדרשו לשלם תשלום נוסף של עמלה.

יהיו עוד כמה דברים בדרך. כל הרשימה שמנינו כאן, היא הבסיסית ביותר. אבל כל אחד מכם ידרש לשלם עלויות  נוספות בהתאם לעסקה שלו. מה שחשוב שתבינו, שרכישת דירה לא מתבצעת ברגע  אחד.  ולכן, העלויות שלה יהיו גבוהות וישתנו מאחד לשני. ויותר מזה, במהלך כל התקופה תמצאו עוד הוצאות שלא צפיתם מראש.

אז חשוב להיערך כמו שצריך עם מספיק כסף בצד. או לכל הפחות מקורות להלוואות נוחות. כך לא תמצאו את עצמכם תקועים פתאום.

אנו במשכנתא 60 נשמח לעזור לכם עם כל שאלה או בקשה בתחום המשכנתאות.

אני רוצה לפגוש יועץ משכנתאות מקצועי שיעזור לי לקבל משכנתא בצורה אחראית ומקצועית.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: