עומדים לפני שיפוצים? רוצים לדעת איך וכיצד לגשת לצעד הזה? הכתבה הבאה תעזור לכם!

אם אתם מתכננים לשפץ את הבית שלכם, אתם ודאי מתחילים לברר על קבלן או בעל מקצוע שיעשה עבורכם את העבודה. 

שימו לב, לבחור שיפוצניק או קבלן בניה, זה  לא דבר של מה בכך. חשוב מאוד לעשות עליו עבודת מחקר יסודית ומקיפה. בררו אצל קרובים, שכנים, מכרים וידידים. נסו לשמוע אינפורמציה מקיפה. נסו להריח את הכיוון. אל תסתפקו בדיווח מלמעלה. לא מספיק לשמוע בגדול שהקבלן אכן אחראי ומנוסה. חשוב לשמוע יותר מזה. האם הוא אכן אמין, עומד בזמנים, פרפקציוניסט, מסיים את עבודתו עד הסוף ללא פשרות. אנושי ומתחשב. בקיצור, מי שיבנה לכם את הבית צריך להיות אדם טוב. אם אתם רוצים לצאת עם תוצאות מושלמות כמובן. אל תדאגו, ישנם אינספור קבלנים ובעלי מלאכה שמחכים רק לכם ומחפשים עבודות.

אמנם, קבלנים מוצלחים ומבוקשים, יהיו פחות זמינים עבורכם, אבל התפקיד שלכם הוא לברור מתוך כל ההיצע. ויש לכם מבחר גדול.

אחרי שכבר בחרתם בקבלן שעבר את כל הבירורים והוא אכן נשמע אחד כזה שיזכה לעבוד אצלכם, תוכלו לעבור לשלב הבא. לכתיבת חוזה. אין שום דרך לסמוך על הקבלן המוצלח ביותר. למרות שעשיתם את כל הבירורים. אל תוותרו בשום אופן על חוזה רשום ומפורט.

מה כותבים בחוזה עם הקבלן?

  1. עלות השיפוץ.
  2. תאריך אחרון לסיום השיפוצים.
  3. תשלומים על פי קצב הבניה.

לאחר שקבעתם עם הקבלן את שלושת הפרמטרים האלו, רק אז תסכמו איתו שאתם אכן לוקחים אותו. אם הוא מבקש אפילו  בצורה יפה, לשנות מעט מהדרישות שלכם, אל תוותרו. מקסימום אתם מחפשים קבלן אחר. לא כדאי להתפשר על דברים חשובים ובסיסיים שכאלו.

בשורות הבאות נפרט את שלושת התנאים:

המחיר הכולל של השיפוץ.

כמובן שלא תאשרו את הקבלן לפני שתקבלו מחיר סופי הכולל את כל השיפוץ. אם הקבלן מתחמק באלגנטיות וטוען כי הוא מתחיל קודם כל בעבודה ומיד הוא יעדכן אתכם כמה זה יוצא בדיוק, אתם רק מכניסים את עצמכם לבעיה. אין מצב להתחיל משהו אפילו קטן ככל שיהיה בלי שסיכמתם על  המחיר הסופי. אחרת אתם רק מכניסים את עצמכם לבעיות מיותרות. גם אם קיבלתם המלצות חמות והקבלן הוא חבר שלכם, לא כדאי להתחיל עם סיפורים שכאלו.

תאריך אחרון לשיפוץ.

אתם, בתור לקוחות, רוצים לראות את עצמכם כמה שיותר מהר בסוף הסיפור, עם תוצאות מושלמות בשטח. בחוזה שלכם אתם מוכרחים לקבוע על תאריך אחרון לסיום השיפוצים. קחו בחשבון שלכאורה במשך כל התקופה אתם משלמים שכירות. אם הקבלן מתעכב אפילו רק לשבועיים ימים, אתם תשלמו על כך.

כאשר תבקשו מהקבלן לסכם על מועד אחרון לבניה, הוא ודאי לא ירצה לעשות את זה. הוא ינסה להתחמק מכם בכל דרך אפשרית.

התפקיד שלכם הוא להיות חזקים בדעה שלכם, אחרת, אתם עלולים לשלם על כך ביושר. אתם יכולים לדרוש על כל שבוע איחור, תשלום על שכירות. הקפידו על כך שזה יהיה רשום וחתום בחוזה בצורה ברורה ללא אפשרות לפרש בצורה אחרת. 

כך בכל מקרה  אתם מכוסים. הקבלן מחכה גם הוא לסיים איתכם בזמן.

תשלומים על פי קצב הבניה.

קבלן לא יכול לקבל את הכסף בתחילת הבניה. זה כלל שאתם חייבים לשים בראש מעיניכם. אין אפשרות כזו בכלל. זאת לא אופציה. הוא כן יכול לדרוש מכם מקדמה. 

אם אתם חכמים, אתם מודיעים לקבלן את אופן התשלום בצורה כזו. עם כל התקדמות שלו, אתם משלמים סכום כסף מתאים. כך אתם מגנים על הכסף שלכם והוא מקבל את שלו.

למה זה כל כך חשוב? קבלן יכול לפשוט רגל בכל רגע נתון. אין עליו שום ערבון. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם עם קבלן פושט רגל ובית לא בנוי. אם תקבעו איתו מראש שאת משלמים לו על פי הקצב שלו, אתם קודם כל מעודדים אותו להמשיך, ושנית, אתם לא משלמים לו כסף שלא מגיע לו.

כמו כן, חשוב להשאיר סכום כסף משמעותי לתשלום לאחר סיום כל עבודות השיפוץ.  כך אם לדוגמה הוא לא סיים את המשקוף של הדלת בשירותים, הוא יחזור לסיים כי אחרת לא תשלמו לו.

לסיום, אנו במשכנתא 60 נשמח לעזור לכם בכל הנוגע למשכנתא שלכם ושל הילדים שלכם. אם אתם קונים דירה ומתכננים לשפץ אותה, או שאתם רוצים למשכן את הבית שלכם לטובת הילדים שלכם, זה הזמן. משכנתא 60 היא הפתרון המלא לתשלומי השיפוץ היקרים. אבל, חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע ולא לגשת לצעד משמעותי כל כך של לקיחת משכנתא בלי לווי אישי מקצועי.

 אני מעוניין לפגוש יועץ משכנתאות מנוסה.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: