עוד על הסרת מגבלת הפריים במשכנתא – קבלו את התשובות שרציתם

עד עתה, בנק ישראל הגביל את מסלול ריבית הפריים עד שליש מהריביות. אבל, כעת תוכלו לבחור במסלול עם שני שליש ריבית פריים מסך הריביות במשכנתא שלכם.

בעקבות משבר הקורונה, נוצר משבר כלכלי חמור. בנק ישראל רוצה להניע את שוק הנדל"ן. ולכן, החליט להסיר את המגבלה על ריבית הפריים. ביטול המגבלה יכול להוביל להוזלה משמעותית בגובה המשכנתא. 

ומה עתיד לקרות בשוק המשכנתאות?

צעד זה יכול לגרום לאנשים רבים לקחת משכנתא ולקנות דירה. גם מי שלא יכל להרשות לעצמו לפני כן לקחת משכנתא, יוכל כעת לבחור במסלול ריבית הפריים וכך להרוויח משכנתא זולה יותר. בנוסף, גם בעלי משכנתאות קיימות ינצלו את הסרת המגבלה וימחזרו את המשכנתא שלהם.

מומחים משערים שגדילה בלקיחת משכנתאות ורכישת דירות תוביל לעלייה משמעותית במחירי הדירות. כבר כיום, יש יותר ביקוש לדירות מאשר היצע, והוזלה במשכנתא עלולה להחמיר את המצב.

מה זה ריבית פריים?

ריבית הפריים היא ריבית המורכבת מריבית בנק ישראל וריבית עוגן הבנקים. נכון להיום, ריבית זו היא הריבית הזולה באופן משמעותי מיתר הריביות. אך היא לא יציבה, היא מתעדכנת כל חודש ולכן צריך להיזהר. ייתכן שהערך של הריבית יזנק בשנים הקרובות, וכך ההחזר החודשי יגדל באופן משמעותי. כתוצאה מעלייה כזו הרבה לווים לא יוכלו לעמוד בהחזר החודשי שלהם. בנק ישראל ממליץ לא לבחור בתקרה המקסימלית של ריבית הפריים, על מנת שהמשכנתא תישאר יציבה יחסית.

מתי המגבלה תוסר?

לאחר דיונים רבים, הסרת המגבלה נכנסה לתוקף ב17 בינואר. רוכשי דירות חדשות יכולים לקחת משכנתא במסלול של שני שליש ריבית פריים. אבל, מי שמעוניין למחזר את המשכנתא שלו, יצטרך לחכות קצת יותר. מחזור משכנתא יתאפשר רק בעוד כחודש בתאריך ה-24 בפברואר. בנק ישראל הסביר שהסיבה לכך היא שהבנקים צריכים לייעל ולשפר את המערכות שלהם לפני שהמגבלה תכנס לתוקף.

המלצה שלנו,

היעזרו ביועץ משכנתאות שיעזור לכם לבחור מסלול משכנתא זול ובטוח לכיס שלכם. פנו עוד היום למומחים שלנו. הידע הוא שלנו, אבל אתם יכולים להרוויח ממנו.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו:    08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: