מתכוננים לקחת משכנתא? רוצים לדעת איך עושים את זה? הפוסט הזה יעזור לכם!

זו הפעם הראשונה שאתם עומדים לקחת משכנתא? עדיין לא יצא לכם לשמוע על משכנתאות? כדאי לכם להתכונן לקראת לקיחת המשכנתא בצורה יסודית. משכנתא היא אחת ההשקעות הגדולות ביותר שתעשו בחיים שלכם. כשם שלפני כל השקעה עורכים בירורים, שואלים מכרים ומומחים ולא הולכים על הצעה ברגע אחד, כך גם המשכנתא שלכם. היא עתידה ללוות אתכם לאורך שנים ולהשפיע על מצבכם הכלכלי. היום אתם קובעים החזר חודשי ובמשך שנים ארוכות אתם נדרשים לשלם אותו במלואו בלי לפספס.

בשורות הבאות תקבלו הכוונה עם מה אתם צריכים להיערך, כיצד ומה עוד יעלה לכם כסף בעסקה הזו. 

ראשית, מגייסים הון עצמי!

קודם כל אתם צריכים לגייס סכום של הון עצמי מינימלי לפחות. אבל אתם לא אלו שתקבעו מהו הסכום, בנק ישראל הוא המחליט. בבנק ישראל קבעו כי ברכישת דירה ראשונה צריך 25% הון עצמי ואת שאר הכסף הבנק יכול לממן. בכל מקרה, אם יש לכם כבר הון עצמי מינימילי, אל תשבו רגועים. ככל שסכום ההון העצמי שלכם יהיה גבוה יותר, תקבלו משכנתא זולה יותר. מכיוון שהבנק לוקח סיכונים על כל משכנתא. ככל שסכום ההלוואה גבוה יותר. הבנק מסתכן וחושש לשלום הכסף. אם אתם משיגים הון עצמי גבוה יותר מהסכם מינמלי, הבנק יתן לכם ריבית זולה יותר והרווח כולו שלכם. ממש כך. לכן, כדאי לכם לעשות כל מאמץ כדי להשיג הון עצמי גבוה. 

על מה עוד תדרשו לשלם ברכישת דירה?

ישנן עלויות נוספות בעסקת רכישת דירה. 

  • שירות של מתווך. אחד הדברים המעצבנים ביותר לכל רוכשי הדירות, זה הקטע של התשלום למתווך. בסך הכל הוא אכן היה שליח טוב להשיג לכם את הדירה. אבל עד כדי כך? אתם יודעים כמה משלמים למתווך? 2% ממחיר הדירה. זאת אומרת, ברכישת דירה ששווה מיליון וחצי, תשלמו שלושים אלף ש"ח למתווך המוכשר! 
  • עורך דין מוסמך. בכל עסקה של רכישת דירה חייבים להעביר את  זה דרך עו"ד. מדובר בעלות נכבדת של כמה אלפי שקלים נוספים.
  • עלות של שמאי מקרקעין. כאשר תגשו לבנק לבקש משכנתא, הבנק ידרוש מכם להזמין שמאי לדירה שיעריך את ערכה ויקבע כמה היא שווה באמת. בסופו של דבר ערך הנכס יקבע על פי המחיר הנמוך מבין המחיר שקבע השמאי והמחיר ששולם באמת.  מתי זה משנה? כאשר הבנק רוצה לתת ללווה משכנתא, הוא מוכן לתת לו את אחוזי המימון על פי דרישות בנק ישראל. 
  • ברכישת דירה על הנייר, משלמים לקבלן על פי עלויות הבניה. בדרך כלל העלויות מתייקרות במשך הזמן כך שתקחו בחשבון שהמחיר הסופי יהיה גבוה יותר ממה שחשבתם.

כמו שאתם יודעים, משכנתא פנסיונית היא שונה ממשכנתא רגילה עליה דובר כאן. במשכנתא פנסיונית עניין ההון העצמי לא רלוונטי. בואו לפגישה ותקבלו פרטים. 

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: