משכנתא הפוכה – ממשיכים לחיות בכבוד גם בגיל פרישה

יצאתם לפרישה? מתקשים לכסות הוצאות יומיומיות? יש לכם נכס? המצב לא אבוד, הפתרון בהישג יד. לאחרונה החלו הבנקים להשיק משכנתאות הפוכות למי שעומד בקריטריונים הדרושים. מה זה משכנתא הפוכה? כיצד היא באה לעזרתם של אנשים מבוגרים? משכנתא הפוכה עוררה מציאות חדשה ומהפך במצבם הכלכלי של מבוגרים רבים. אולי גם אתם יכולים להנות ממנה? מוזמנים לבדוק.

כיצד מתמודדים מבוגרים עם מצבם הכלכלי?

מבוגרים רבים היוצאים לפרישה מוצאים עצמם ללא הכנסה חודשית אליה הורגלו במשך שנים, למרות קצבת הפנסיה שנכנסת מידי חודש. הרי גובה הקצבה נמוך מהמשכורת משמעותית ויש גם רבים שגם את הקצבה הזו הם לא מקבלים. 

בגיל כזה לא רק שיש הוצאות, להיפך, ברוב המקרים הן גדולות בהרבה בגלל הוצאות רפואיות וטיפולים הנפוצים יותר בגיל השלישי. יש גם את אלו שכל השנים חלמו לנצל את שנות הגמלאות כדי להנות ולערוך טיול ברחבי העולם. ולעומתם יש את אלו שזקוקים נואשות לסכום כסף גדול לצרכים בסיסיים יותר כמו, טיפולים רפואיים, עזרה לילדים בפרנסה או ברכישת דירה. כל אחד ושאיפותיו ומטרותיו. 

אך, הבעיה הגדולה היא שאין להם מאיפה לממן, למרות העובדה שיש להם נכס בבעלותם שערכו עלה ממזמן. האבסורד הוא שאין להם כסף. לעיתים גם יושבים עליהם חובות גבוהים שעליהם לפרוע, עד שהם נאלצים למכור את הנכס ולעבור לגור במקום אחר. 

אם במקביל יש להם נכס יקר מאוד בו הם השקיעו הון רב, למה שלא יהנו ממנו ויקצרו בחייהם את הפירות עליהם עמלו במשך שנים ארוכות? כאן נכנסת לתמונה משכנתא הפוכה. באמצעות משכנתא הפוכה תוכלו להנות מהלוואה גדולה תמורת שיעבוד הנכס לבנק. אם עד היום עבדתם קשה לנכס, מהיום הוא ישרת אתכם בנאמנות ויתן לכם לחיות את שארית חייכם בכבוד מתוך הגשמת החלומות שתמיד חלמתם עליהם.  

מה זה משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא משכנתא הניתנת למבוגרים מעל גיל 60 בלבד, תמורת שיעבוד הנכס שלהם שכבר אין עליו משכנתא או שהוא כבר לקראת סיום פירעון. משכנתא זו ניתנת בסכום גדול וחד פעמי או כקצבה חודשית לאורך תקופת זמן מסוימת. משכנתא זו מתאימה ביותר לאנשים שיצאו לפרישה ואין להם מקור הכנסה מתאים כפי שהורגלו בימים שעבדו. 

משכנתא זו ניתנת לכל מטרה על פי בחירתו של הלווה, בין אם למחיה ובין אם לסיוע לילדים והגשמת חלומות כמו טיולים בעולם וכדומה. אין מועד פירעון מוגדר, הלווה יכול לפרוע את המשכנתא בכל זמן שהוא רוצה: או בזמן מכירת הנכס או לאחר פטירתו על ידי היורשים.

מהם התנאים והקריטריונים לקבלת משכנתא הפוכה?

הגיל הזכאי למשכנתא הפוכה – 60+

מצב הנכס המשועבד – בבעלות מלאה, רשום בטאבו ללא תקלות וחובות.

אחוז מימון הניתן – בין 50% – 15% מערך הנכס. ככל שהגיל עולה אחוז המימון יהיה גבוה יותר.

אופן העברת המשכנתא – או כסכום חד פעמי גדול או בתשלומים חודשיים. במשך תקופת המשכנתא מצטברת ריבית על הקרן אותה פורעים יחד עם החזר הקרן, אך ניתן גם לבחור לשלם את הריבית מדי חודש.

אופן החזר המשכנתא – קיימות מספר אופציות: 

  1. בכל זמן, רצוי בפירעון חלקי או מלא ללא עמלת פירעון מוקדם. 
  2. בעת מכירת הנכס. 
  3. לאחר פטירת הלווה על ידי היורשים. במקרה כזה היורשים יכולים לבחור אם לפרוע את ההלוואה ולהישאר עם הנכס או למכור את הנכס ובכך לשלם את החוב. הם יכולים גם למחזר את משכנתא לתנאים טובים יותר.

מהן ההטבות הייחודיות של משכנתא הפוכה שלא קיימות בהלוואות רגילות?

  1. אחוז מימון גבוה לטווח ארוך שלא קיים בהלוואות רגילות.
  2. אין צורך למכור את הנכס כדי להשיג מימון להוצאות או לפרוע את ההלוואה.
  3. ריביות זולות יותר עקב שיעבוד הנכס.
  4. אין החזרים חודשיים. כמו כן, הבנק לא בודק את יכולת ההחזר של הלווה, כך שקל משמעותית לקבל אישור למשכנתא כזו. 
  5. הלווה יכול לבחור את מועד הפירעון. לא קיימת עמלה על פירעון מוקדם.

גם במשכנתא הפוכה תוכלו להוזיל ריביות. בשביל זה צריך לדעת להתמקח ולהכיר את העבודה. אנחנו נתמקח עבורכם עם הבנקים ונשיג עבורכם את התנאים הטובים ביותר. טובתכם הבלעדית היא זו שעומדת לנגד עינינו. צרו קשר עוד היום ותהיו גם אתם חלק מקהל הלקוחות המרוצה שלנו. קבלו פגישת ייעוץ ראשונית חינם ללא התחייבות מצדכם. 

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: