משכנתא הפוכה למה כן ולמה לא

כל אחד, מגיל 60 ומעלה מעוניין לדעת שעניין הפנסיה שלו מסודר והוא יכול לפרוש לפנסיה בלי לדאוג מה יהיה מבחינה כלכלית, הרי אף אחד לא רוצה להוריד את מחיר המחיה בגלל אי יכולת לעמוד במימון העלויות, כולם רוצים לדעת שהם יכולים לסייע לילדיהם כלכלית, להמשיך לעשות מה שהם היו עושים כשהייתה להם משכורת מסודרת, לפני הפנסיה.


אבל, תכל'ס, מה שקורה בשטח מצביע על ההפך הגמור, מרבית האנשים מגיל 60 ומעלה מורידים את רמת החיים שלהם, הם לא יכולים לממן לעצמם את רמת החיים אליה התרגלו בשנים קודמות, הרצון לעזור לילדים לא מגיע לביטוי כספי, גובה ההכנסה יורד והאנשים מחפשים עבודות נוספות או אופציות אחרות שיכולות לסייע להם כלכלית.

משכנתא הפוכה למה כן ולא לא

אז מה הפתרון למצב כלכלי דחוק בגיל 60 פלוס?

משכנתא הפוכה יכולה להתאים למצב כזה, במשכנתא הפוכה הנכס של האדם משועבד לבנק או למוסד כלכלי אחר (יש גם חברות ביטוח שניתן לקבל דרכן משכנתא הפוכה) ותמורת זאת הלווה מקבל את כספי ההלוואה, ההורה רוצה לדעת שיש לו נכס והוא יוריש לילדיו את הנכס שלו, לכן, משכנתא הפוכה היא לא החלטה קלה כלל וכלל, היא לא קורצת לבני הגיל השלישי והם מחפשים אופציות אחרות למימון החיים שלהם.

הרבה נעזרים בהלוואות מהבנק, הלוואות אלו ניתנות לבני הגיל השלישי בריבית מאוד גבוהה ולא משתלמת, הרבה פעמים קורה שבסוף בני הגיל השלישי יוצאים לעבוד שוב (למרות שהם כבר יצאו לפנסיה), חלק נזקקים לזולת או נעזרים בילדים, הדרכים האלו לא מומלצות בכלל, יוצא במשכנתא הפוכה היא בעלת היתרון המתאים ביותר למצב כזה, כדי להבין זאת נבחן את יתרונות המשכנתא ההפוכה.

מהם יתרונות המשכנתא ההפוכה?

הבית שייך לכם – במשכנתא הפוכה הלווה הוא בעל הבית, אתם ממשיכים לגור בדירה שלכם, לעשות מה שתכננתם קודם לכן, לשפץ, לעבור לדירה אחרת ואולי גם אפשרות דיור אחרת מזדמנת, הכסף שאתם מקבלים יכול לשמש אתכם לכל מטרה שתבחרו, בין אם בחרתם לעזור לילדכם ובין אם בחרתם לעבור לדיור מוגן. 

אתם לא צריכים להחזיר כסף כל חודש כשבנוסף לכך, אין צורך בערבים –  משכנתא הפוכה לא מצריכה ממכם להכניס סכום מסוים כל חודש,אתם לא צריכים להראות שאתם מסוגלים להחזיר את הכסף שלוויתם, לא צריך בטחונות כמו ביטוח חיים, ערבים וכדו'.

ההלוואה היא לתקופה ארוכה, לא מדובר בהלוואה בנקאית קצרה, ההלוואה היא הלוואה ארוכה ולכן הריבית שלה פחותה מהלוואה בנקאית קצרה (הרי להלוואה בנקאית קצרה אין נכס המבטח זאת, לעומת הלוואה זו בה הנכס מבטח את ההלוואה).

היתרון הגדול של משכנתא הפוכה היא האפשרות להחזיר את המשכנתא בכל זמן, אין עוד הלוואה כזאת בה אין הגבלת זמן, אין הגבלת מסלולים, אפשר לעבור ללא הגבלה ממסלול למסלול, במקרה שהלווים הולכים לעולמם, חלילה, מי שיורש את הנכס יכול להסדיר את עניין החוב תוך שנה מיום הפטירה.

אז מי שמעל גיל 60 והוא צריך עזרה כלכלית, כדאי שיבחן אופציה זו, משכנתא הפוכה היא הלוואה המאפשרת ללווה להישאר רגוע ולא להיות טרוד מבחינה כלכלית.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: