משכנתא הפוכה – כיצד היא יכולה לעזור לכם?

מחפשים מקור מימון גבוה? לא יודעים מהיכן לכסות חובות? רוצים לערוך טיול מסביב לעולם? או אולי לעזור לילדים לקנות דירה? לא משנה לאיזה מטרה אתם צריכים את הכסף, אם אתם בני שישים ומעלה ויש לכם נכס ללא משכנתא, אתם יכולים לקבל מהבנק משכנתא הפוכה. לא רוצים הלוואה, אין לכם כיצד לכסות אותה? כדאי שתדעו כי משכנתא הפוכה לא פורעים בתשלומים חודשיים. מהי בכלל משכנתא הפוכה? אמנם בארץ היא עדיין בתחילת דרכה, אך בחו"ל היא פופולרית מאוד ורבים נעזרים בה. בואו לגלות מהם היתרונות הקסומים שלה.

משכנתא הפוכה - במה היא שונה ממשכנתא רגילה?

  1. משכנתא הפוכה היא משכנתא הניתנת לגיל המבוגר בלבד מעל גיל 60. 
  2. משכנתא הפוכה ניתנת תמורת מישכון נכס שכבר אין עליו משכנתא. הבנק לא דורש ערבים ובטחונות.
  3. ריביות גבוהות מאוד – המחיר למשכנתא הפוכה יקרה יותר ממשכנתא רגילה. 
  4. אחוז מימון – עד 50% משווי הנכס. בהתאם לגיל הלווה. ככל שהגיל עולה אחוז המימון יהיה גבוה יותר.

מה מיוחד במשכנתא הפוכה?

  1. קל מאוד לקבל אישור למשכנתא הפוכה. אין צורך להוכיח יכולת החזר, כיוון שאין במשכנתא זו החזרים חודשיים.
  2. משכנתא הפוכה היא משכנתא לכל מטרה בשונה ממשכנתא רגילה הניתנת עבור רכישת נכס בלבד.
  3. משכנתא הפוכה מועברת ללווה בקצבה חודשית בשונה ממשכנתא רגילה המועברת במספר פעימות. 
  4. המשכנתא אינה נפרעת כל עוד הלווה גר בנכס המשועבד.
    מתי פורעים את המשכנתא? באחד מהמצבים הבאים:
  1. הלווה נפטר 2. הלווה עבר דירה 3. הלווה מכר את הנכס ופרע את המשכנתא.

 

משכנתא הפוכה מיועדת לגיל המבוגר בלבד, כיוון שלרוב הם כבר סיימו לשלם את המשכנתא על הדירה שלהם ויש להם את האפשרות למשכן אותה תמורת משכנתא הפוכה. משכנתא זו יכולה מאוד לסייע בגיל המבוגר. בגיל הזה לרוב כבר לא עובדים ואין פרנסה כמו שהיה בעבר, קצבת ביטוח לאומי היא נמוכה מאוד וגם קצבת הפנסיה החודשית, אם היא בכלל קיימת. הקצבה לא לכולם מספיקה למחיה, במיוחד בגיל בו ההוצאות גבוהות מאוד כגון: הוצאות לתרופות ועוד. לכן, משכנתא הפוכה יכולה לסייע מאוד לבני הגיל השלישי.

חשוב לציין:

כדי לפרוע משכנתא הפוכה מוכרים את הבית בסופו של דבר, בחיי הלווה או לאחריו. זאת אומרת, הצאצאים לא יקבלו את הנכס בירושה. מצב זה עלול לגרום לחוסר הסכמה להוצאת המשכנתא מצד משפחתו של הלווה. במקרים אלו היורשים בעצמם יכולים למחזר את המשכנתא למשכנתא רגילה ולשלם אותה.

גם במשכנתא הפוכה מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי שידע לפרוש בפניכם את כל הנתונים הנוגעים למשכנתא הפוכה. היעזרו באחד שיעזור לכם למצות את כל היתרונות הטמונים בה. היועץ ילווה אתכם בתהליך לקיחת המשכנתא תוך הגנה על ירושת הצאצאים ככל האפשר. 

חושבים שמשכנתא הפוכה יכולה לעזור לכם? מחפשים ייעוץ מקצועי שיעזור לכם למצות את המקסימום של משכנתא הפוכה? בשביל זה אנחנו כאן. אצלינו ב"המפתח למשכנתאות" תמצאו יועצי משכנתאות מקצועיים ומנוסים בליווי לקוחות בתהליך לקיחת משכנתא הפוכה ומשכנתא רגילה. צרו קשר עוד היום או השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: