מעוניינים לקנות דירה להשקעה על ידי משכון דירה קיימת? החוק שיכנס לתוקפו באוקטובר 2021 ימנע מכם אפשרות כזו!

אם עד היום ידעתם שעוד יגיע יום ואתם תשקיעו ובגדול, תשכחו מחוויות. עוד מעט, ממש עוד כמה ימים יצא החוק החדש שיאסור על אזרחי ישראל למשכן את הדירה שלהם כדי לקנות עם הכסף הזה דירה חדשה.

הבנקים לא אוהבים "קונצים". הם רוצים שתעבדו איתם יד ביד. שתלכו בכללים שלהם. אם עד היום משכנתם את הדירה שלכם כדי לקנות דירה נוספת ובמקביל הבנק נתן לכם הלוואת משכנתא של עד 70%, הוא בעצם מימן עבורכם את רב הדירה. ולא לכך התכוון המשורר.

מה קובע החוק החדש?

על פי החוק החדש של בנק ישראל, לא תוכלו לשעבד את הנכס שלכם כדי להשיג הון עצמי לדירה נוספת להשקעה. אם עד היום כן יכלתם לקבל הלוואה להון עצמי עם ריבית נמוכה ממש, תם העידן. זהו. 

למה הבנקים אוסרים גיוס הון עצמי ממשכון נכס קיים?

בנק ישראל רוצה להוריד את הביקוש ברכישת דירות להשקעה. אם עד היום כל אחד יכל לקנות דירה להשקעה בלי הון עצמי ביד, מהיום נגמר הסיפור. אם יש לכם הון עצמי, בבקשה. אם אין לכם, תתחילו לגייס אותו. מחירי הדירות עולים בלי סוף וחייבים להוריד בביקוש.

עד היום, בנק ישראל אישר לקחת הלוואת משכנתא עד 50% לדירה נוספת. אבל זה גרם לעקוף את הבנקים ולקחת הלוואה להון עצמי והלוואה נוספת למשכנתא. כך בעצם קונים דירות בלי להביא כסף מהבית. לא לכך התכוון בנק ישראל. ממש לא. ומבחינתו, הגיע הזמן לעשות קצת סדר.

שינוי נוסף שיהיה, בשנים האחרונות כל מי שרצה לשפר דיור, יכל לקבל עד 70% מימון מהבנק בהלוואה עם ריביות נוחות. מכניסת החוק לתוקף, הבנק יתן לו הלוואת גישור בלבד לטווח מוגבל. כך תהיו חייבים למכור את הנכס הישן ולא לעקוף את הבנק ולהשאיר אותו להשקעה. כי הלוואת גישור היא עם ריביות יקרות. והבנק גם הוא לא מוכן שתמחזרו אותו.

מטרת החוק, הורדת מחירי הדיור בארץ!

המדינה רוצה לעשות סדר. זו המטרה שלה. היא לא מחפשת להרע לכם. היא רוצה למתן את שוק הדיור המבוקש שרק עולה ומתייקר מיום ליום. אם אנשים כבר לא יוכלו לקנות דירות להשקעה בלי הון עצמי, יהיו פחות משקיעים. יהיה פחות ביקוש לדירות. המחירים לא יעלו כל הזמן. 

אם כאשר תרצו למכור דירה ולקנות דירה חדשה, הבנק יאשר לכם רק הלוואת גישור, לא תוכלו להחליט להשאיר את הדירה להשקעה. מכיוון שתהיו חייבים לשלם את ההלוואה עד שנתיים מקסימום. כך שאין לכם אפשרות למחזר את ההלוואה למשכנתא ארוכה.

כיצד ישפיעו הדברים? האם אכן המטרה תושג?

האם אכן המטרה תושג כפי שמתכנן בנק ישראל? את זה נוכל לדעת רק עוד כמה חודשים. מה שכן, מדובר במבט חכם ופיקחי שיכול להועיל ולהוריד אם לא לפחות לעצור את העליה הבלתי הגיונית במחירי הדיור בארץ. 

אנו כאן בשבילכם לכל שאלה או בקשת עזרה. אנו מתמחים במתן שירות אדיב, אישי בדגש על מקצועיות ונאמנות.

אני מעוניין לפגוש ביועץ משכנתאות כדי לקבל משכנתא במהירות ובקלות עם החיסכון הגדול ביותר.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: