מה צריך לדעת על דו"ח נתוני האשראי בבנק?

לפעמים קורה לנו שאנחנו פועלים בלי מחשבה ואחר כך מתחרטים. אם מדובר בפעולות קטנות שלא השליכו על שום דבר, עוד בסדר. אבל לפעמים מדובר יהיה בדברים חשובים המשפיעים מאוד על המשך החיים ואנחנו אפילו לא מודעים לכך. לכל מעשה יש השלכה בעולם. וכדאי שנדע זאת ונשקיע כמה שיותר מאמץ שלא לשגות ולבכות על כך כאשר אין כבר דרך חזור. 

יתכן ואתם מכירים את המושג של דו"ח נתוני אשראי. אבל אם לא, הפוסט הזה יסביר לכם מהו, למה הוא גורם וכמה כדאי להשקיע כדי להיות שם במקום טוב. השורות הבאות חשובות לכם מאוד, אם אתם מתכננים לקחת משכנתא או הלוואה מהבנק. אל תפספסו!

מהו דו"ח נתוני אשראי?

מאגר נתוני אשראי זהו דו"ח המדרג כל לקוח כיצד הוא מתנהל בחשבונו הפרטי בשנים האחרונות.  הדו"ח ידרג כל לקוח כמה הוא אמין והאם כדאי לבנק להתעסק איתו. כל לקוח מדורג במקום של בין 0 ל 1,000. וככל שהמקום שלו גבוה יותר, זה ישקף רמה גבוהה יותר של אחריות ואמינות. 

למה גורם הדו"ח?

הדו"ח גורם לכך שכל לקוח טוב, המדורג במקום גבוה, יוכל לקבל תנאים טובים מהבנק. הנתונים רשומים שחור על גבי לבן והלקוח יוכל לדרוש זאת מהבנק.

גם אם אתם לא עשירים, אתם יכולים להיות מדורגים במקום גבוה!

כדי להיות מדורגים במקום גבוה, אין צורך להיות מן העשירים שבעם. אמנם חשוב מאוד שלא להיות בפיגורים, אבל מספיק לחיות בצורה מחושבת. לדאוג לכיסוי מוחלט לכל הצ'קים. לעמוד בהתחייבויות והחזרים חודשיים וכו. כל אחד יכול להיות לקוח כזה. צריך רק להיות מודעים לכך  שזה חשוב מאוד.

לצד מי עומד החוק?

החוק הוא לטובת לקוחות הבנקים. לא שזה אכן כך בפועל. אבל באופן עקרוני מייסדי החוק התכוונו לטובה. האם רצו לעזור ללקוחות המתנהלים בצורה כלכלית נכונה ומחושבת, להרוויח ריביות טובות. בפועל, החוק הזה עוזר לבנקים לדעת ולהכיר כל לקוח. וכל פעולה שעשיתם שלא כפי שאוהב הבנק, תפסידו מזה. תשלמו על כך מחיר כבד כאשר תרצו את טובת הבנק.

מה עושים אם כבר טעו בעבר?

אל תדאגו. גם אם החוק הזה חדש לכם ולא ידעתם עליו בעבר, יש לכם אפשרות להתחיל לעבוד על כך. אמנם מה שכבר נכתב נכתב, ואין לכם אפשרות לגשת לדו"ח ולשנות אותו. אבל אם תתחילו היום להתנהל נכון ואפילו לכתחילה, גם זה יירשם בדו"ח. תוך מספר שנים הדו"ח שלכם יהיה מן המשובחים ביותר. אבל זה תלוי בכם אם אתם אכן תשקיעו בכך.

איך יודעים את רמת דירוג האשראי?

נכנסים לאתר של בנק ישראל ומורידים את הדו"ח. פעם בשנה אתם זכאים לכך בחינם. כל פעם נוספת תחייב אתכם בתשלום של 50 ש"ח.

רוצים לדעת עוד? מעוניינים לקבל מהבנק משכנתא חסכונית? משכנתא היא אכן השקעה כלכלית גדולה מאוד ומדובר בתהליך מורכב ודורש. חברת משכנתא 60 כדי לעזור לכם.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: