מהן השלכות טלטלת הקורונה על עולם המשכנתאות?

הקורונה השפיעה על העולם כולו, כמעט על כל סוגי הענפים במשק. ענף הכלכלה ספג משבר רציני ואילו ענף הנדל"ן הושפע לטוב ולמוטב, לא נרשמו נזקים משמעותיים. לעומת זאת, ענף המשכנתאות עבר שינויים משמעותיים שנבעו מהשינויים בענף הכלכלה והנדל"ן. הקורונה הובילה לשרשרת משברים אחד על השני. תכל'ס, איך עולם המשכנתאות הושפע מהקורונה?כאן תקראו על גלגולי ההשלכות.

מהם השינויים שעברו על עולם המשכנתאות בתקופת הקורונה?

ירידה ועליה בריביות המשכנתא

בתחילת משבר הקורונה ניכרה הפחתה בשיעור הריביות במשק וזאת כתוצאה ממשבר הקורונה הכלכלי. גם מי שתכנן לפני כן לרכוש דירה חיכה שהמצב יתאזן. כמעט ולא נרכשו דירות בתקופת חוסר הוודאות הראשונית. זו הייתה תקופה בה לא ידעו מה ילד יום. הביקוש למשכנתאות היה נמוך מימים רגילים ואוטומטית שיעור הריביות פחת. 

אך לא לקח זמן רב עד שהריביות טיפסו חזרה והגיעו לשיעור גבוה יותר ממה שהיו לפני הקורונה. עליית הריביות נבעה כתוצאה מהשינויים שהתחוללו בעקבות הקורונה בעולם הנדל"ן. כל הנסיבות הללו גרמו למחירי הדירות לרדת. אנשים רבים החלו לנצל את המחירים הנמוכים ורכשו דירות במחיר נמוך כדי למכור אותם במחיר יקר יותר, ברגע שהמחירים יעלו חזרה. כך קרה שהביקוש לדירות החל לעלות בחזרה ובעקבות זאת, יד ביד, גם מחירי הדירות החלו לעלות ולהתעלות על מחירי הדיור לפני תקופת הקורונה. 

אז מה היה לנו פה? בעקבות משבר הקורונה נוצר משבר כלכלי, המשבר הכלכלי השפיע על עולם המשכנתאות (אין כמעט בקשות משכנתא וגובה הריביות יורד). אנשים לא ממהרים לקנות דירות, המחירים מתחילים לרדת במעט ו… עולם הנדל"ן חוזר להתפתח ולהשפיע על עולם המשכנתאות. הבנקים ניסו לצמצם את הפערים שנוצרו מהירידה בכמות מתן המשכנתאות. הם פיצו את עצמם במחירי ריביות גבוהים יותר מבעבר, אך לא לתקופה ארוכה.

הקלות משכנתא לטובת הלווים

בנק ישראל הורה לבנקים לאפשר ללווים המבקשים, הקפאת משכנתא לתקופה של עד חצי שנה. באותה תקופה הוסרה מגבלת הפריים ומאז ניתן לשלב את ריבית הפריים על שני שליש מתמהיל המשכנתא. מה שעד היום היה מוגבל לשליש אחד בלבד. חוק זה תקף גם למי שרוצה להוזיל את המשכנתא שלו ולמחזר אותה. כמעט שכחנו לציין את ההוזלה בעלות עמלת ההקפאה שירדה בתקופת הקורונה ל 200 ש"ח במקום 400 ש"ח. 

משכנתא גם למי שיצא לחל"ת

הממשלה מקלה על עובדים שיצאו לחל"ת. אנשים שיצאו לחל"ת מרוויחים כעת 70% בלבד מההכנסתם הרגילה. ולכן, הם אינם מסוגלים לעמוד בהחזרים החודשיים כפי שהיו עד היום אלא רק עד 70%. לא רק זאת אלא שאנשים שיצאו לחל"ת / איבדו את פרנסתם בעקבות הקורונה, עלולים לקבל סירוב משכנתא. לכן, בנק ישראל הורה לתת משכנתאות בהתאם לגובה ההכנסה שהיה עוד לפני משבר הקורונה. מדובר בהקלה משמעותית מאוד.

כיצד תוכלו לדעת את זכויות המשכנתא שלכם?

אם אתם מתכננים להוציא משכנתא, חשוב שתעקבו אחר שינויי הריביות בשוק. תנודות המשבר יכולים לבוא לעזרתכם. נצלו את ההטבות המגיעות לכם. אל תדלגו על שלב ההתמקחות עם הבנקים, במיוחד לא לאחר תקופה זו, בה הבנקים ששים לתת משכנתאות.   

צריכים עזרה בלקיחת משכנתא? יצאתם לחל"ת ואתם לא רוצים שיעבדו עליכם? רוצים לקבל מידע  על כל זכויות המשכנתא המגיעות לכם? אנו עוסקים בליווי משכנתאות מכל הסוגים. מוזמנים ליהנות מליווי מקצועי בלקיחת המשכנתא שלכם, בין אם אתם רוצים משכנתא הפוכה ובין אם אתם מעוניינים במשכנתא חדשה. אנו בחברת המפתח למשכנתאות נמצאים כאן כדי לתרום לכם מהניסיון והידע הרב שלנו בליווי לקוחות בתהליך לקיחת כל סוגי המשכנתאות הקיימות. צרו קשר עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות מצדכם. 

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: