למה צריך יועץ משכנתאות ואת מי כדאי לקחת?

הידעתם? בדרך כלל, כאשר תשאלו מישהו לגבי מומחיות עבודתו והוא יענה לכם אני 5 שנים בתחום, זה יחשב לחדש למדי. הוא לא יחשב למספיק ותיק ומקצועי. אתם יודעים שיועץ משכנתאות הותיק ביותר והמומחה בתחום נמצא בשוק העבודה רק כ 10 שנים?! והוא נחשב לגדול מאוד. אנשים רודפים אחריו כדי לקבל את השירות שלו דווקא. בגלל שהוא כבר עשה את עבודתו מאות אלפי פעמים והניסיון בכל אופן הוא המעלה הגדולה ביותר בתחום הזה. לא יעזור שהיועץ מבוגר וחכם, אם הוא מעולם לא התנסה בתחום. העיקר כאן זה השפשוף וצבירת הותק.

מה זה בכלל יועץ משכנתאות?

כאשר לוקחים משכנתא, היא מורכבת מהרבה פרטים קטנים והחלטות גורליות. קודם כל, צריך לעבור את הבדיקה של הבנק ולקבל את האישור המיוחל על כך שאתם אכן מתאימים ועומדים בדרישות הבנק. זה לא נעשה לבד. אתם צריכים להגיש מסמכים שונים, להצהיר הצהרות רבות עד שהבנק אכן יתן את הסכמתו במקרה הטוב. גם אז, הבנק הוא זה שיחליט כמה הוא מוכן לתת וכמה תוכלו להחזיר מדי חודש. 

בהמשך, תדרשו להרכיב את תוכנית המשכנתא שלכם. אילו מסלולים אתם רוצים שהיו בה ולכמה שנים וכו'. זאת הנקודה החשובה ביותר המכונה הרכבת תמהיל משכנתא. את זה חשוב מאוד לעשות במקצועיות ועם ידע נרחב במסלולים ובריביות.

השלב הבא דורש התמקחות ובטחון עצמי, כאן תדרשו להתמקח עם הבנק להוזיל בריביות ולתת לכם תנאים טובים. כאשר לפני כן השוויתם בין הבנקים ויש לכם מידע מפורט איזה בנק נותן אפשרויות מסוימות.

תפקידו של יועץ משכנתאות במהלך כל התהליך הוא לקחת על עצמו את כל העול הטכני, הרשמי וכל מה שביניכם לבין הבנק. אתם רק מגישים ליועץ את המסמכים שהוא יבקש מכם וזהו זה. אתם לא משתרכים לבנק כדי לקבל אישור או הצעת מחיר. ואתם לא צריכים לערוך בירורים מה שווה, כדאי ומתי. כל העול הגדול נישא על כתפיו המקצועיות של יועץ משכנתאות. אתם רק תתנו את הפרטים והצרכים שלכם. 

מה עשו בעבר, כיצד הסתדרו בלי יועץ משכנתאות?

מי אמר שהסתדרו? אבל יותר נכון, בעבר לא היה כל כך מה לבחור ולהתמקח. אנשים פשוט נגשו לבנק, אחרי שקיבלו אישור לכך, וקיבלו את הצעת פקיד הבנק למשכנתא שלהם. ממילא לא היו מסלולים, היה מסלול אחד של ריבית קבועה ולא היתה בחירה ובניית תמהיל. היום, בנק ישראל נותן לנו לבחור בין מגוון מסלולים מה שמאפשר לנו לקבל משכנתא חסכונית יותר מבעבר.

מה יתן לכם יועץ משכנתאות?

זמן וכסף! יש לכם אפשרות להתעסק עם המשכנתא שלכם במשך כמה חודשים, ללמוד את המסלולים, להשוות בין הבנקים וכו'. כל זה לוקח הרבה מאוד זמן. יועץ משכנתאות יעשה לכם את העבודה.

חוסכים בכסף, בניית תמהיל משכנתא זוהי מלאכה בפני עצמה. יועץ משכנתאות כבר עשה אותה אלפי פעמים ומתמחה בכך. אין  השוואה בין תמהיל שבנה יועץ לבין תמהיל שבנה אדם פרטי פשוט חכם ופיקח ככל שיהיה.

בסופו של דבר, יועץ משכנתאות יערוך משא ומתן עם הבנקים כדי להוריד את מחירי הריביות. אדם פשוט שיפנה לבנק ויתמקח איתו, הבנק רואה שהלקוח לא מספיק מבין את המושגים וניתן לעבוד עליו בקלות…

מתי תהיו חייבים להיעזר ביועץ משכנתאות?

  • כמובן שאם קיבלתם סירוב למשכנתא.
  • אם אתם לא בקיאים בכלכלה. 
  • אם אתם רוצים לקבל אחוזי מימון גבוהים מאוד מהבנק.
  • אם אתם לא מספיק שקועים בעולם המשכנתאות.
  • אם אין לכם זמן לכל הסיפור הזה.

אנו במפתח לכלכלת המשפחה נשמח לעזור לכם בכל הנוגע לחיסכון שלכם בקן הפרטי שלכם. צוות המומחים שלנו הכולל, יועצי משכנתאות, כלכלנים בכירים ועוד יעשו עבורכם את העבודה. 

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: