למה הסרת מגבלת הפריים לא משמעותית מספיק?

לפני כמה חודשים, בנק ישראל יצא הודעה דרמטית. הוא הסיר את המגבלה על ריבית הפריים. כולנו חיכינו במתח ובצפייה וקיווינו שהסרת המגבלה תוביל להוזלת המשכנתאות. המגבלה כבר נכנסה לתוקף, אבל בשטח, המשכנתאות לא הוזלו באופן משמעותי… 

רוצים לדעת מדוע הסרת המגבלה לא הובילה לחיסכון משמעותי במשכנתא? מה בנק ישראל עושה על מנת להוזיל את המשכנתאות בכל זאת?

טוב, זה פשוט, המשיכו לקרוא את הכתבה… 

למה הוסרה המגבלה על ריבית הפריים?

בשנה האחרונה, אנחנו נמצאים במשבר כלכלי חמור. משבר הקורונה הוביל לכך שעסקים רבים נסגרו, האבטלה במדינה גדלה בצורה משמעותית והמשק הפסיק לפעול באופן שוטף. בנק ישראל רצה להקל על האזרחים ולעזור להם להתמודד עם המשבר. ולכן בחר להסיר את המגבלה על ריבית הפריים.

המשבר גרם לאזרחים רבים לקשיים כלכליים. בנק ישראל רצה לתמוך בהם. לאפשר להם לקחת משכנתא ולקנות דירה. הסרת המגבלה אמורה להוביל להוזלה משמעותי במחיר המשכנתא. לכן, גם זוגות שלא יכלו לעצמם לרכוש דירה, היו אמורים להצליח לרכוש כעת.

המטרה הייתה לאפשר לאוכלוסייה לקנות דירה ולקחת משכנתא משתלמת יותר. בנוסף, בנק ישראל רצה להחזיר את המשק לפעולה. הסרת המגבלה הייתה אמורה להוביל להוזלה משמעותית במשכנתא. לכן, בנק ישראל צפה שאנשים רבים יחליטו לקחת משכנתא ולקנות דירה. כך שוק הנדל"ן יצליח לצאת מהמשבר והדבר ישפיע על כל המשק לטובה.

מה קרה בפועל?

ריבית הפריים היא הריבית הזולה ביותר במשכנתא. לפני שהמגבלה הוסרה היה ניתן לקחת עד שליש מהמשכנתא בריבית פריים. אבל כעת, ניתן לקחת עד שני שליש מהמשכנתא בריבית פריים. הצעד היה אמור להוזיל את ההחזר החודשי במאות שקלים בחודש, ובכלל, את המשכנתא כולה באופן משמעותי.

למרות הציפיות הגדולות של בנק ישראל וכל המומחים מהמהלך, הסרת המגבלה לא הובילה לחיסכון משמעותי במיוחד אצל לקוחות הבנקים.  

הבנקים בחרו לעלות את גובה שאר הריביות. כך, נוצר מצב שהסרת המגבלה גרמה להוזלה לא מספקת ולא תוביל את לוקחי המשכנתא לחיסכון.

מה בנק ישראל עשה?

בנק ישראל הבין שהוזלת המשכנתאות בצורה משמעותית לא הושגה. והסרת המגבלה לא גרמה להוזלה משמעותית במשכנתא. בנק ישראל הזהיר את הבנקים, והורה להם להוזיל את המשכנתא עבור הלקוחות.

כנראה שבנק ישראל לא ינקוט בצעד דרמטי כמו קביעת גובה ריביות המשכנתא. אלא יסתפק בביטול עמלת הפירעון מוקדם או יחייב את הבנקים לפעול בשקיפות ולהעביר דוחות מפורטים על המשכנתאות הנלקחות מהם. כאן תוכלו לקרוא על הנחיות בנק ישראל בעניין המשכנתאות.

 בבנק ישראל מאמינים שהבנקים אכן יוזילו את המשכנתא, ושבקרוב תוכלו לקחת משכנתא ולהגיע לחיסכון משמעותי במשכנתא שלכם.

מבולבלים מתהליך לקיחת המשכנתא? בואו להצטרף להצלחה שלנו, צרו קשר והמומחים שלנו ילוו אתכם לאורך כל התהליך.

לייעוץ חינם התקשרו:    08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: