זינוק משמעותי בבקשות למשכנתא הפוכה – מה קורה בשוק המשכנתאות ההפוכות לאחר המשבר הכלכלי?

לאור המשבר הכלכלי שהגיע לאחר משבר הקורונה, עוד ועוד אנשים בגיל הפרישה באים לבקש משכנתא הפוכה. גופי אשראי מדווחים על עלייה של יותר מ- 50% בבקשות למשכנתא הפוכה. ההשערה היא כי המשבר הכלכלי יחד עם קצבת הפנסיה הנמוכה של היום גורמים להתמודדות כלכלית לא פשוטה בקרב מבוגרים רבים. התוצאה היא שרבים מהם באים לבקש משכנתא הפוכה כמקור מימון למטרות כלכליות שונות וכך מתאפשר להם להמשיך לחיות ולהתקיים כפי שהשתכרו בשנים עברו. 

מהי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא הלוואה הניתנת לבני 60+ כמקור מימון חד פעמי או חודשי תמורת שיעבוד הדירה שבבעלותם. ההלוואה ניתנת באחוזי מימון שבין 50% – 15%. ככל שהגיל עולה גם אחוז המימון עולה. היתרון המופלא במשכנתא זו הוא שהיא מאפשרת לפנסיונר הכנסה חודשית נאה תמורת שיעבוד הנכס שברשותו. מה שמאפשר לו להמשיך להחזיק בבעלות על הנכס, להנות מזכויותיו בנכס ויחד עם זא לנצלו לטובתו לקבלת הלוואה כספית נוחה ונזילה. 

למה משכנתא הפוכה משתלמת?

אם אתם בני 60+ ויש לכם נכס תקין ללא חובות, יהיה לכם קל לקבל אישור למשכנתא הפוכה. לעומת זאת, הלוואה רגילה קשה יותר לקבל, במיוחד בגיל הזה. כמו כן, לרבים מהמבוגרים קשה לעמוד בתשלומים החודשיים לפירעון ההלוואה, ואילו במשכנתא הפוכה אין החזרים חודשיים כלל (ניתן לבחור לשלם רק את הריביות מדי חודש כדי לא לצבור ריבית דריבית). כך שגם אין בדיקת יכולת החזר של הלווה והלווה לא צריך להוכיח יכולת החזר. בנוסף, מועד הפירעון במשכנתא הפוכה נתון לבחירתו של הלווה, בין אם זה בעת מכירת הנכס ובין לאחר ה-120 על ידי היורשים. וכמו שאתם מבינים, לא קיימת עמלת פירעון מוקדם על פירעון מוקדם של משכנתא הפוכה. חשוב לציין שבמשכנתא הפוכה, בשונה מכל משכנתא, הבנקים לא דורשים ביטוח חיים, כך שגם אם יש רקע רפואי כלשהו הוא לא יעכב את האישור למשכנתא. 

לסיכום,

המשבר הכלכלי יחד עם קצבת הפנסיה הנמוכה של היום לצד היתרונות והפתרונות המופלאים הטמונים במשכנתא הפוכה, דוחפים יותר ויותר פנסיונרים לבקש משכנתא הפוכה למימון הוצאות מחיה, עזרה לילדים, הוצאות רפואיות ואפילו למימון טיולים ברחבי העולם. כל אחד והמטרות שלו, שהרי משכנתא הפוכה ניתנת לכל מטרה ולא רק עבור רכישת דירה כמו במשכנתא רגילה. 

צריכים עזרה בלקיחת משכנתא? בין אם זה משכנתא הפוכה או כל משכנתא אחרת, אנחנו נמצאים כאן תמיד בשבילכם. יועצי המשכנתאות המקצועיים והמנוסים שלנו יבנו לכם את תיק המשכנתא המשתלם ביותר לכיס שלכם. רוצים גם אתם להנות מהשירות היעיל שלנו? השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם לתיאום פגישה ראשונית חינם ללא כל התחייבות מצדכם.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: