הראל הצטרפה לענף המשכנתאות ההפוכות!

לא בכל המקומות בהם ניתן לקבל משכנתא רגילה ניתן לקבל משכנתא הפוכה, חברת הראל הצטרפה לענף וכעת ניתן לקבל גם מחברת הראל משכנתא הפוכה, משכנתא הפוכה היא משכון נכס קיים לטובת קבלת קצבאות חודשיות כתשלום המשכנתא.

משכנתא הפוכה הראל

קודם כל, חשוב שנבין, מהי משכנתא הפוכה?

אז כן, כמו שהבנתם, גם חברת הראל מצטרפת לחברות בהן ניתן לקבל משכנתא הפוכה, בשונה ממשכנתא רגילה, משכנתא הפוכה מיועדת לבני שישים ומעלה, במסגרת משכנתא זו הנכס הקיים שבבעלות הלווה הופך להיות ממושכן לבנק תמורת קצבה חודשית שהיא בעצם מגדילה ללווה את גובה ההכנסה החודשית, הרי בגיל הפרישה מרבית האנשים מתכלכלים מדמי הפרישה בלבד, יוצא שהרבה אנשים נאלצים להגדיל את הכנסתם בגיל זה. נוטלי המשכנתאות ההפוכות יכולים להשתמש בכסף לכל מטרה, המטרה יכולה להיות מימון רכישת דירה נוספת, מימון רמת החיים, מימון טיפולים רפואיים או כל דבר אחר העולה ברוחכם, משכנתא זו מאפשרת ללווה ראש כלכלי שקט יותר.

ואיך כספי המשכנתא מוחזרים לבנק?

אל תדאגו, נראה לכם שהבנק לא ירוויח מהעניין? הבנק מקבל את כספו חזרה ברגע פטירת הלווה או אם סוכם אחרת, בזמן לקיחת ההלוואה הלווה מחליט את אופי ההלוואה, הוא יכול ליטול אותה ולשלם רק כעבור כמה שנים (שימו לב, זוהי אופציה יקרה מאוד, הריבית הופכת לריבית דריבית, הרי גם מתי שהוא לא שילם, הריבית המשיכה להצטבר), בדרך כלל מוכרים את הדירה וכך מכסים את המשכנתא, הריביות המשולמות במשכנתא הפוכה הן בדרך כלל גבוהות יותר מריביות המשכנתאות הרגילות, הרי פרק זמן ההלוואה הוא גדול יותר.

מהן העלויות הנלוות למשכנתא הפוכה?

שאלה מצוינת!, תמיד כדאי לכלול את שאר ההוצאות גם וכך לבחון את העניין בצורה רחבה יותר. בנוסף לכספי המשכנתא עצמה, יש לזכור שמוצמדים ריביות גבוהות, הרי לא מתבצעים החזרים…

יש לזכור עוד עלויות והן:

  • עמלה על דמי פתיחת תיק על עריכת המסמכים.
  • עמלת פתיחת תיק השווה לאחוז אחד או שניים משווי הדירה הממושכנת.
  •  שכר לשמאי המעריך את שווי הדירה.
  • מחיר ביטוח משכנתא ועלויות נוספות שונות בהתאם ללווה.

     

אז מי משלם בסוף את המשכנתא? הרבה פעמים, כפועל היוצא ממשכנתא הפוכה, ילדי הלווה הם אלו שמשלמים את המשכנתא, בדרך כלל הדירה תימכר וחלק מכספי המכירה יעברו לכיסוי המשכנתא, ניתן גם לשלם את המשכנתא לבנק וכך כמובן, לקבל את הדירה ללא שיעבוד על שמה, הרבה פעמים ילדים כועסים על הוריהם שהאירו להם חוב של משכנתא הפוכה ובכך ירושתם קטנה, זוהי אגואיסטיות לשמה, הורה לא מחויב להוריש לילדיו נכס שלם! מה יקרה אם הילד יקבל רק מחצית מהנכס וההורה ישתמש בנכס שלו לצרכים שלו עוד בחייו?!, שיקול הירושה לא צריך להטריד את ההורה כאשר הוא לחוץ כלכלית ומחפש מימון לצרכים האישיים שלו.

חברה בה ניתן לקבל משכנתא הפוכה, לוקחת בחשבון שיכול להיות והחזר ההלוואה יהיה רק בעוד תקופה ארוכה (אם סוכם שהמשכנתא תיפרע רק לאחר פטירת הלווה), נכון להיום, חברות הביטוח מהן ניתן לקבל משכנתא הפוכה הן חברת כלל וחברת הראל שהצטרפה לענף זה. תכל'ס, אם רציתם לדעת, משכנתא הפוכה מהווה פיתרון מימון מעולה לבני שישים ומעלה, אך עיקר הפופולריות שלה היא בארצות מערביות אחרות כמו אוסטרליה וסביבתה, באמריקה משכנתא הפוכה היא פחות הפוכה.

יש מי שמסתכל על עניין זה בעין עקומה וחושב שמשכנתא הפוכה גוזלת את הנכס מהמבוגר, אך לא, זוהי טעות, משכנתא הפוכה היא פתרון מימון לבני שישים ומעלה, בפרט אם נתחשב בעובדה שבישראל, לא קיימים ביטוחי חיים לבני שמונים ומעלה, וכך מימון זה הוא פתרון עבורם, בסך הכל, טוב שחברת הראל נכנסה לתמונה, ככל שיותר חברות יכנסו לענף זה התחרות תגדל גם היא וממילא, הריביות יופחתו גם הן.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: