הבנקים מתקדמים אונליין, בקרוב תוכלו לקבל משכנתא דרך האינטרנט

עסוקים? אין לכם זמן לבוא לסניף הבנק? הודות לתקופה האחרונה, תוכלו לבצע את כל התהליך המשכנתא דרך המחשב האישי מהבית שלכם, רגל על רגל על הספה… מי מציע משכנתאות אונליין? כיצד זה קרה? מה הם הצעות הבנקים? מוזמנים להמשיך איתנו.

איך האינטרנט יכול להשפיע על המשכנתא שלכם?

העולם השתנה משמעותית, טכנולוגית האינטרנט החדישה חוללה מהפך של ממש ברוב תחומי המשק. רוב הדברים מתבצעים היום דרך המחשב, מיילים, SMS וכדומה. מה שמפחית את הצורך בפגישות פיזיות בין בני אדם, מקל על תהליכים והופך אותם למהירים יותר. הרווח הוא חיסכון באנרגיה ובזמן יקר. גם פעולות בנקאיות שגרתיות מתאפשרת היום ברוב התחומים דרך האינטרנט.  כבר תקופה שדברים ניתנים להפעלה בלחיצת כפתור, רק תחום המשכנתאות נשאר לו די מאחור. התהליך לקבלת משכנתא מתבצע עדיין כבשנים עברו מול נציג המשכנתאות בסניף הבנק. בארצות אחרות תוכלו למצוא גופים שונים המספקים הלוואות משכנתא אונליין. אך כאן בארץ רק לאחרונה התחום התפתח.

מה מנע מתחום המשכנתאות להתקדם אונליין כבשאר התחומים?

ישנם שני נימוקים עיקריים לכך:

  1. מתן הלוואות בסכומים אדירים כל כך הם לא דבר של מה בכך. התהליך הוא לא פשוט כשאר הפעולות הבנקאיות. הסיכונים לגבי דליפות מידע עדיין קיים, למרות כל המאמצים של הבנקים למנוע אותם. לכן, הבנקים עדיין חוששים לתת משכנתאות בדרכים חדשות ולא מוכרות. הם מנסים להיצמד לדרך המיושנת והמוכרת המעניקה להם יותר ביטחון לעומת מתן משכנתאות בשלט רחוק.
  2. אין כמעט תחרות בתחום המשכנתאות – כשהתחרות נמוכה השירות בהתאם. כלומר, בכל תחום אחר כשיש חברות רבות המספקות שירות זהה, כל אחד מנסה לייעל את שירותיו ככל יכולתו כדי למשוך את הלקוחות אליו על פני מתחריו. הבנקים למשכנתאות הם לא רבים כל כך ולכל אחד יש די והותר לקוחות. כך שאין להם שום אינטרס להתאמץ, להיטיב את השירות שלהם ולהתקדם אונליין במיוחד כאשר שאר הבנקים לא מספקים שירות זה.

למרות כל זאת, במיוחד בתקופה האחרונה, בעקבות הריחוק החברתי והשירותים הרבים שסופקו מרחוק לאור משבר הקורונה, הצטרף גם תחום המשכנתאות למהפך העולמי. ישנם מספר בנקים שקמו ונכנסו לעניין ראשונים והחלו לספק משכנתאות דרך האינטרנט. 

הבנקים הם: 

  1. הראשון והוותיק ביותר הוא בנק לאומי, הבנק המתקדם ביותר בשירותים הדיגיטליים. 
  2. השני הוא בנק מזרחי-טפחות שהחל בשירות החדש בתקופה האחרונה. 
  3. בנק ירושלים הוא הבנק הנוסף. 
  4. בנוסף לבנקים, בזמנים האחרונים קמו מספר גופים הפועלים לשינוי אופן לקיחת משכנתאות.

כיצד מתבטא המהפך בבנקים?

משכנתא בבנק לאומי

בנק לאומי עשה כברת דרך משמעותית מאוד. בשנה האחרונה הקים בנק לאומי אתר ייחודי להגשת בקשות משכנתא. באתר תוכלו לבצע את כל תהליך בקשת המשכנתא, מרישום הפרטים האישיים שלכם, הגשת מסמכים נדרשים כמו דפי חשבון, תלושים ועוד ועד לקבלת המשכנתא. בזמן האחרון הם הוסיפו גם נציג משכנתאות אישי אונליין שניתן לתקשר איתו דרך המחשב, לקבל הצעות משכנתא ואף להתמקח איתו בהתכתבות במייל או טלפון. לאחר מכן ישלח לכם מסמך דרישות מהבנק, ביניהם: הגשת מסמך שמאות, רכישת ביטוח משכנתא, חתימות בעל הנכס ועוד. 

לאחר שתמלאו את המטלות והבנק יאשר אותם, הבנק יזמין אתכם לבוא לחתום על המשכנתא בסניף הבנק, באופן פיזי מול נציג המשכנתאות שלכם. מה שהיה מיוחד עוד יותר בתקופת הקורונה הוא שבנק לאומי אפשר חתימות על משכנתא מהבית דרך הזום. פעולה זו הצריכה חתימה נוספת של נוטריון המאשר את הסכמתכם לחתימה בצורה זאת. סיימתם עם שלב החתימות? המשכנתא בדרך אליכם. תוך מספר ימים היא מועברת למוכר הנכס.

השינוי הוא אדיר. הדרך לקבלת משכנתא הופכת ונעשית לפשוטה וקלה בהרבה ממה שהיה עד היום. לא משנה איזו משכנתא אתם צריכים, משכנתא למחיר למשתכן, משכנתא לבנייה עצמית או אפילו משכנתא הפוכה, את הכל תוכלו לבצע אונליין. צעד משמעותי זו מהווה הצטרפות לחלק מהעולם הדיגיטלי המשוכלל והמתקדם. 

משכנתא בבנק ירושלים

בנק ירושלים הוא בנק יחסית קטן בתחום המשכנתאות. לרוב מגיעים אליו רק לקוחות שסורבו בידי בנקים אחרים ולכן הוא יציע לכם גם ריביות גבוהות יותר. השינוי שהוא הביא בתחום מעורר השתאות. בנק ירושלים הקים אתר אינטרנט מיוחד עבור הגשת בקשות משכנתא. מה שמיוחד באתר הבנק זה הוא האפשרות לצפות ולהיות מעורב בכל תהליך הבקשה דרך האתר. קיימת אפשרות להעלות קבצים באתר ולראות את אופן ההתקדמות בכל עת שתרצו עד שהמשכנתא תאושר באופן סופי. לחתימות תצטרכו בכל מקרה להגיע לבנק, אבל זה יהיה רק לאחר שכבר עברתם את כל התהליך המורכב הכולל את שלב ההתמקחות על הריביות. 

משכנתא בבנק מזרחי טפחות

בנק מזרחי-טפחות התקדם בעיקר בתקופה האחרונה בתחום האונליין. גם הוא הקים אתר מיוחד לבקשות משכנתא בו ניתן לבצע את כל התהליך באופן דומה יחסית לבנק לאומי. מלבד האישור העקרוני למשכנתא אותו הוא שולח למבקש במייל. יש פעמים שהבנק מסכים לבצע את שלב ההתמקחות על הריביות במייל/בטלפון. אך, בדרך כלל הוא כן יעדיף לשוחח עליהם באופן ישיר ולשם כך חשוב שתגיעו לסניף.

כיצד מתבצע בקשת משכנתא אונליין בבנקים אחרים?

הבנקים האחרים עדיין משתמשים באמצעים הרגילים והמוכרים. ברוב הבנקים יתנו לכם אפשרות למלא פרטים אישיים באתר ונציג יחזור אליכם לבקשת נתונים נוספים. ישנם בנקים שישלחו לכם הצעת משכנתא. אך, לרוב היא לא תהיה משהו מיוחד. בנקים אחרים יקבעו לכם תור פיזי בזמן נוח עבורכם עם נציג משכנתאות בסניף הבנק. דרכים אלו אינן חדשות ואין בהם שום התקדמות מבחינה דיגיטלית.

לפני הערכתינו, התחרות בין הבנקים תעשה את שלה. מספיק שיש כמה בנקים שנכנסו לתחום הדיגיטל בכדי לנער את כל השאר… בדרך זו טמון פוטנציאל רווח גבוה שמן הסתם קורץ לשאר הבנקים. הבנקים לא יתנו למתחרים שלהם לקחת מהם את הלקוחות שלהם.  

האם תחום ייעוץ משכנתאות גם כן עשה שינוי בתחום האונליין?

בתחום זה אין שינוי משמעותי. ברוב האתרים של ייעוץ משכנתאות קיימת אפשרות להכניס נתונים אישיים כדי שנציג יחזור אליכם להמשך טיפול. ישנם אתרים מתקדמים יותר המנגישים באתר מחשבון משכנתא לחישוב נתוני משכנתא או מחשבון משוכלל יותר שנותן אפשרות לחשב תמהיל משכנתא בהתאם לצרכים הייחודיים לכם. 

ישנם מספר חברות בודדות שעוד מלפני תקופת הקורונה סיפקו שירות של עריכת שיחות ייעוץ במיילים או בטלפון. כך מרחוק הם מכוונים את הלקוחות בתהליך המשכנתא ותכנונו, תוך הפנייתו לבנקים מתאימים. את השאר הלקוח מבצע בכוחות עצמו.

אנו מתקדמים לעידן חדש…

העולם עבר שינויים אדירים בשנים האחרונות בתקופה קצרה ביותר. השכלולים והחידושים לא נגמרים. וכעת ענף המשכנתאות מצטרף לחגיגה הדיגיטלית. לפי הנראה גם בקשות משכנתא יהפכו לתהליך קצרצר ופשוט יותר מאי פעם וזו בשורה טובה מאוד עבור ציבור לוקחי המשכנתאות. 

צריכים עזרה בתהליך לקיחת משכנתא? לא משנה איזה משכנתא אתם צריכים, אצלינו בחברת המפתח למשכנתאות" מומחים בלקיחת כל סוגי המשכנתאות כולל משכנתא הפוכה. מוזמנים ליצור איתנו קשר וליהנות משירותי הייעוץ המקצועיים שלנו.

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: