האם נכים יכולים לקבל משכנתא?

מכירים נכים בסביבתכם? אתם ודאי מכירים את הצורך שלהם שיכירו בהם. שיראו גם אותם בתמונה. הם גם רוצים לחיות נורמלי. הם גם צריכים בית לגור בו. לא מגיע להם? מי ידאג להם לדירה? כל החיים הם ישלמו על שכירות? למה יגרע חלקם?

הכתבה הבאה תשקף את המקום של הנכים בתמונה. איך גם הם יכולים לרכוש דירה משל עצמם עם כל התנאים המתאימים לגוף המוגבל שלהם. כי כן, גם להם מגיע.

 

 

נכים מקבלים אישור למשכנתא?

מה שקורה עם נכים, זה שכאשר פונים לבנק לבקש משכנתא, הבנק בודק את המצב הכלכלי. את הביטחונות ורק אחר כך פונה לאשר את ההלוואה. לנכים, חברות הביטוח כמעט ולא תאשרנה לרכוש פוליסת ביטוח חיים. החברות חוששות לשלום הנכה. אם חלילה הוא יפטר וילך לעולמו, החברה תאלץ לספוג את זה על בשרה. היא תידרש לשלם את כל המשכנתא שנשארה.

יש חדש! חוק חדש מבשר כי כל נכה יכול לקבל משכנתא גם  אם הוא מוגבל ונכה. כן, גם לו מגיע דירה משל עצמו. מה מודיע החוק? 

החוק קובע כי נכה שפנה לחברת ביטוח והחברה לא מוכנה לאשר לו את הבקשה. הנכה יחתום על ביטוח חיים בלי הצהרת בריאות. מדובר בפוליסת ביטוח חיים יקרה מאוד בה לא חייבים לציין את המצב הרפואי. הפוליסה יקרה מכיוון שרק חולים שאין במצב רפואי קשה מנצלים אותה. וחברת הביטוח לוקחת בחשבון שהם עלולים ללכת לעולמם די מהר והחברה תספוג את הנזק.

אבל כך בסופו של דבר כל נכה יוכל להוציא משכנתא.

ישנם תנאים מסוימים המגבילים את ביטוח החיים למשכנתא לנכים:

  1. גובה המשכנתא יהיה עד מיליון ש"ח לא יותר.
  2. מכיוון שהביטוח משער שהנכה לא יאריך ימים. אורך תקופת ההחזרים יהיה עד 15 שנה.
  3. על מנת שהביטוח אכן יבטח את הנכה הלווה, יש צורך שיעבור תקופת אכשרה. אם למשל הנכה יפטר תוך זמן קצר כמו חודשים  ספורים, הביטוח לא חייב לשלם את המשכנתא שנותרה. מה שהבנק יעשה, הוא ימכור את הדירה ויכסה כך את החוב.

 

ישנן מענקים לטובת הנכים?

  1. נכים מקבלים 300 ש"ח מהמדינה מדי חודש כדי לעזור להם לשלם את ההחזר החודשי.
  2. נכים שרוצים לקבל תעודת זכאות מהמדינה, יקבלו 200 נקודות נוספות על כך שהם נכים. רק כאשר צוברים סכום מסוים של נקודות אפשר לקבל את הזכאות. נכים יוכלו בכל מקרה להגיע לסכום הנקודות הנדרש. מסלול זכאות נותן ללווים אפשרות למסלול אחד עם ריביות זולות יותר ב 0.5% מהממוצע או עד 3% ריבית. כמו כן, לא משלמים במסלול הזה עמלת פירעון מוקדם אם רוצים למחזר את המשכנתא.
  3. נכים יכולים לקבל פטור מתשלומי מס. אבל זה לא קורה באופן אוטומטי. אם אתם נכים, פנו לרשות המקרקעין, הגישו את המסמכים הנדרשים ובקשו הנחה.

אנו במשכנתא 60 נשמח לעזור לכם בכל מה שנוגע לתחום המשכנתאות. אנו מתמחים במיוחד במתן שירות אדיב ומקצועי לכל השכבות. למוגבלים, למהגרים ולכל אחד שרוצה לקבל משכנתא ומסתבך עם כל הבירוקרטיה. טובי היועצים שלנו יפגשו אתכם בפגישת ייעוץ חינם. בה ימפו את מצבכם הכלכלי, ישמעו מכם על השאיפות שלכם לעתיד ועל ההחזר החודשי שמתאים לכם. יחד יבנו עבורכם תמהיל משכנתא המותאם אישית לצרכים שלכם. אם אתם מתקשים להוציא משכנתא, אנו נמצא לכם פתרון. אנו מקושרים עם גופים חיצוניים נוספים ונוכל לתת לכם בכל מקרה את ההלוואה אותה אתם מחפשים. 

אני מעוניין בפגישת ייעוץ עם יועץ משכנתאות.

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: