האם ניתן להגדיל משכנתא קיימת?

יש לכם נכס עם משכנתא מסודרת? רוצים לשפץ אותו? מחפשים מקור מימון לעלויות הגבוהות?

אם כן, אתם כבר יודעים שעריכת שיפוצים לנכס יכולה להגיע לסכומים גבוהים. כדי להתמודד עם סכומים גבוהים כל כך, רבים נאלצים לפרוס את התשלומים לקבלן, בהתאם ללוח זמנים שנקבע מראש. לאדם ממוצע, קשה לעמוד בתשלומים אלו ללא לקיחת הלוואה עם פריסת תשלומים נוחה. 

במידה ויש לכם משכנתא מסודרת לנכס, תהיה לכם אפשרות להגיש בקשה להגדלת המשכנתא לצורך כיסוי עלויות שיפוצים לנכס.

מהי הגדלת משכנתא?

הגדלת משכנתא היא בעצם הוספת סכום כסף למשכנתא קיימת על ידי הבנק. ישנה אפשרות למחזר משכנתא קיימת. במיחזור משכנתא יהיה שינוי בריבית בלבד והוא יהיה בהתאם לבנק ישראל ובהתאם לבנק ממנו לקחתם את המשכנתא. 

משכנתא לקראת סיום הפירעון

אם יש לכם משכנתא ואתם עומדים בהתמדה בהחזרים החודשיים, כל שעליכם לעשות הוא, לפנות לבנק ולהגיש בקשה להגדלת המשכנתא. בדרך כלל, הבנק דורש הצגת תוכנית השיפוצים לנכס עם הוכחה ודאית לעלייה בשווי הנכס לאחר סיום השיפוצים. במידה ותעמדו בכל הקריטריונים של הבנק, תקבלו אישור להגדלת המשכנתא. לאחר קבלת האישור, תוכלו לדון עם הבנק על האפשרויות הקיימות ולהגדיל את המשכנתא עד לשיעור הגבוה ביותר לפי הרף העדכני לאותו הזמן, בהתאם לשווי הנכס לאחר השיפוצים. 

הצעות הבנקים עומדות, בדרך כלל, על כ-50% משווי הנכס. תוכלו לנהל משא ומתן עם הבנק, ולעיתים אף הבנק יבוא לקראתכם בהתאם לקריטריונים. במידה שיש ברשותכם הוכחה שיש לכם הון עצמי להוצאות השיפוצים לנכס, הסבירות לקבלת תנאים טובים יותר עם משמעותית בהרבה. אם אתם כבר לקראת סיום תקופת המשכנתא, תוכלו לקבל הצעות דומות למשכנתא חדשה.

מה עדיף, הגדלת משכנתא או מיחזור משכנתא?

לפני זמן, כשהוצאתם את המשכנתא לנכס, לקחתם אותה על פי התנאים שהתאימו לאותה העת. לא חשבתם על כך שתרצו בעתיד לשפץ את הבית. כעת, כשתנאי החיים השתנו, אתם עומדים בהחזרי המשכנתא ברציפות, גובה ההחזרים ירד ואתם מתחילים לחשוב על שיפוץ הבית. מה שהיה נכון לעבר, אינו חייב להתאים גם להווה. לכן, ברב המקרים, ההמלצה היא לבצע מיחזור משכנתא ולהעדיפו על פני הגדלת משכנתא. כי כמו שאמרנו, תנאי החיים משתנים, לא תמיד התנאים של המשכנתא הישנה מתאימים למה שקורה היום.

במיחזור משכנתא, ישנה האפשרות לשנות את המשכנתא לתנאים טובים יותר המתאימים לכם לאותה העת. על ידי מיחזור משכנתא תוכלו להרוויח גם שיפוץ הבית וגם החזרי משכנתא בתנאים טובים יותר. כדי למחזר משכנתא, יש לעמוד בקריטריונים של הבנק כמו יכולת החזר, היסטוריית ההחזרים ועוד.

מתלבטים באיזה מסלול לבחור?

קבלת החלטות בתחום המשכנתאות היא לעיתים הרת גורל וההתלבטות בבחירת המסלול הנכון היא מורכבת ביותר. רב האנשים נתקלים בקושי זה והוא קושי טבעי לחלוטין. כיוון שהלווה לא מתמצא בבנקאות ובמשכנתאות ואין לו את הידע הדרוש לכך. הידע הרלוונטי הוא רחב מאוד. אנשים רבים, כאלה שלא מבינים דבר בעניין, פונים לבנק לקבלת ייעוץ. הם לא קולטים שהבנקאי העובד לבנק הוא בעל אינטרסים אישיים לטובת הבנק והוא בעצם מציע להם משכנתא עם המסלול שיביא לבנק את הרווח של הריבית הגבוהה ביותר. 

אל תעשו טעות כזו, אם תעזרו באנשים המתאימים, לא תהיה לכם שום סיבה להילחץ ולהתלבט. פנו ליועץ משכנתאות פרטי שלא עובד עבור הבנקים והוא בעל אינטרסים זהים לשלכם, הוא לטובתכם הפרטית בלבד, שומר על הכסף שלכם. יועץ משכנתאות טוב, יספק לכם את המידע הדרוש. יועץ יעזור לכם להשיג את המסלול שיחסוך עבורכם כמה שיותר כסף.

לסיכום,

אל תתנו לבנק להפיל אתכם בפח. הבנקים לא פועלים לטובת לקוחותיהם. הם פועלים לטובת עצמם בניסיון להרוויח כך כמה שיותר כסף. אם אתם מעוניינים לשפץ את הבית ולהגדיל/למחזר משכנתא קיימת, פנו עוד היום ליועץ משכנתאות פרטי ומקצועי, שייתן לכם את ההדרכה הנכונה המותאמת לצרכים האישיים שלכם. יועץ יסייע לכם בבחירת התנאים הטובים ביותר עבורכם. כך שתצאו עם בית משופץ, תשלומי משכנתא מצוינים, וכמובן, עם רוגע נפשי ללא מצפון מיותר, פנו עכשיו!

לייעוץ חינם התקשרו:    08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: