האם כדאי לפצל את הדירה כדי להשלים את המשכנתא?

האם לקחת משכנתא זה סיכון? מצד שני, אם לא תקנו דירה, בכל מקרה תשלמו על שכירות. זוגות צעירים רבים מתקשים להחליט איך להתחיל את החיים שלהם. מה עדיף, להיקרע כדי לקנות דירה או להטמין את הראש בחול ופשוט לשלם שכירות בלי תכלית. מה עושים? אם כן קונים אז איך משלמים את המשכנתא? 

הכתבה הבאה תתן לכם פתח לאפשרויות חדשות.

מה עושים? אפשר לפצל את הדירה!

מתווכים ונדל"ניסטים רבים מפצחים את ראשם למצוא פתרון, מענה למצוקת הדיור. אין מי שלא נתקל בבעיה של משכנתא או אצלו בבית או אצל בני משפחתו הקרובים. מה עושים? איך מתחייבים על החזר חודשי גבוה למשך שנים ארוכות?

פשוט מפצלים! כעת נרחיב על הרעיון החדש שכבר תקופה נושא פירות בקרב הציבור ובעיקר אצל זוגות צעירים. אם בעבר הכרנו את הרעיון של חלוקה ליחידות בקרב המשקיעים והעשירים שביננו, היום האופנה הזו נכנסת גם לשכבה הפשוטה של העם.

אז איך זה עובד?

קונים דירה, מפצלים אותה ליחידות. באחת היחידות מתגוררים בני הזוג. את היחידות משכירים וכך משלמים את המשכנתא. 

כמובן שבשביל תוכנית כזו צריך הון עצמי גבוה וכסף לחלוקת הדירה. אבל בתכל'ס, בסופו של דבר, מי שבאפשרותו לעשות את זה, להשיג את הכסף הנדרש ולפצל את הדירה, ירוויח. אין לו משכנתא על הראש. הוא רק משלם על הדירה ועל חלוקה.  

מתחילים לפצל דירות!

פיצול דירות זו השקעה לטווח ארוך. לא רק שאתם קונים דירה וניצלים מהמשכנתא הכבדה, אתם גם מרוויחים. אם הייתם  קונים דירה, הייתם בוחרים בדירה קטנה יותר כדי שלא תדרשו לשלם משכנתא גבוהה מדי. אחרי כמה שנים, כאשר המשפחה הייתה מתרחבת, הייתם מחפשים למכור את הדירה ולקנות במקומה דירה חדשה גדולה יותר ומתאימה לצרכים האישיים שלכם היום.

אם אתם בוחרים באפשרות של חלוקת דירה, אתם אמנם נדרשים לקנות דירה ולחלק אותה, אבל בסופו של דבר, כשאתם כבר לא תשלמו משכנתא, כאשר הדירה כבר לא תהיה מספיק גדולה, תוכלו לשבור יחידה אחת ולחבר אותה לבית שלכם. כך במקום לקנות דירה חדשה אתם רק מחברים את החלק של הבית. פשוט השקעה לטווח הרחוק.

אז למה לא כולם מחלקים את הדירה שלהם?

זה לא כל כך פשוט. קודם כל צריך את ההון העצמי הגדול כפי שפרטנו. אחר כך, יש צורך בסכום כסף גדול לחלוקת הדירה. לשלם לאדריכל ולפעמים גם על תוספת חשמל ועוד כמה דברים בדרך שיכולים לייקר את כל העסקה. אל תשכחו שבסופו של דבר, תצטרכו גם למצוא שוכרים מתאימים. 

מה הבנקים אומרים על זה?

הבנקים מפחדים מהחוק. הם יסכימו לתת לכם משכנתא רק בתנאי שקיבלתם אישור מהעיריה לחלוקה.

כאשר יגיע לדירה שמאי מטעם הבנק, הוא יעריך את ערך הנכס. אם הדירה מחולקת שלא כחוק, ערכה יורד ולכן הבנק יסכים לתת לכם אחוזי מימון נמוכים יותר ממה שתכננתם. קחו זאת בחשבון. 

וגם, לעיתים הבנק יחליט לייקר לכם את המשכנתא בגלל הפיצול. הוא יכול לקנוס אתכם במאות אלפי שקלים!

אנו במשכנתא 60 נשמח לעזור לכם בכל מה שנדרש בתחום המשכנתאות. טובי היועצים שלנו יעזרו גם לכם לקבל את המשכנתא הטובה ביותר שתתאים לכם לחיים האישיים שלכם ולמצב הכלכלי האישי. חייגו עכשיו לתיאום פגישה. 

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: