האם כדאי להוציא משכנתא במצב הביטחוני המתוח?

המצב הביטחוני מתוח? רוצים לקחת משכנתא? הכתבה הזאת מיועדת עבורכם. תמיד כשיש מלחמה הענף הכלכלי מתעורר. כיוון שמשכנתא באה מעולם הכלכלה, חשוב שתדעו מהן ההשלכות של המלחמה על המשכנתא שאתם מתכוננים להוציא. כיצד משפיעה מלחמה על לקיחת משכנתא? מוזמנים לגלות איך זה עובד.

כיצד המלחמה משפיעה על תחום הכלכלה?

ירי הטילים המוטח לעברינו מבריח אותנו בבהלה לבתים, מה שקורה שאנו שוהים בעיקר בבית וקניות שאינן חיוניות נדחות לזמנים רגועים יותר. התוצאה היא שהחנויות ריקות מלקוחות ומפסידות כסף. אם ימי המלחמה יהיו קצרים ויסתיימו בקרוב, בתקווה שכך, הםעסקים עוד יצליחו לשרוד זאת,. אך אם לא, הם עלולים להגיע לסף סגירת העסק, חלילה. 

במצב שבו פחות אנשים קונים, הביקוש למוצרים יורד ואוטמטית גם המחירים יורדים בהתאם. המוכרים מורידים מחירים, עורכים מבצעים, רק כדי למשוך לקוחות לבוא לקנות למרות המצב, כדי לנצל את המחירים הזולים. עדיף מכירה בזול מאשר כלוםאפס מכירות. בכך הם מנסים ובכך לשמור על קיום החנות.

כמו כן, תחום התיירות נפגע משמעותית בעיתות מלחמה. תיירים מוספים רבות לכלכלה, הם קונים בארץ ומכניסים כסף רב מחו"ל. וכעת, הם נמנעים מלבוא לארץ.

כך גם פוחתיםות השקעות כלכליות מחו"ל. אנשים חוששים להשקיע במקום שאינולא בטוח מספיק. מצב בטחוני מתוח מערער את בטיחות ההשקעה. 

כפי שהבנתם,  השפעת המלחמה על הכלכלה היא רעה, המחירים יורדים, אנשים מרוויחים פחות, המדינה מפסידה כספים רבים שעשויים היו להיכנס מחו"ל ועוד. כשהמצב הכלכלי נפגע, יש מי שירגיש זאת יותר ויש מי שירגיש פחות. והכל בגלל הסלמה חמאסניקית שנפלה עלינו בפתע פתאום, מבלי שבחרנו בה.

בסופו של דבר, איך המצב הביטחוני משפיע על תחום המשכנתאות?

ירידת המחירים בשוק גורמת יד ביד לירידה במדד המחירים לצרכן. כשמדד המחירים יורד, בנק ישראל מנסה לפעול כדי להעלותו חזרה. מה הוא עושה? מוזיל את הריביות בשוק, הריביות הנמוכות מעלות את הערך של הכסף בציבור וגורמות לכוח הקניה לגדול. התוצאה היא שאנשים חוזרים לקנות, הביקושים למוצרים עולים ובד בבד המחירים מטפסים חזרה. המחירים עולים בהדרגתיות ומשפיעים לטוב על כלכלת המדינה. 

מה שקורה בשטח, הירידה במדד המחירים לצרכן מוביל לירידת ריביות. הרבה פעמים המצב רק "מגן" מפני עליית ריביות בזמן הקרוב. מה שבעצם שינה את התחזיות האחרונות שהראו על צפי לעליה בשיעורי הריביות בטווח הקרוב מאוד, זאת כפי שקרה בחודשים האחרונים. הריביות הצמודות והלא צמודות עלו בשיעורים מסוימים מלבד ריבית הפריים שנשארה זהה על פני החודשים האחרונים. יש שטוענים שלא הייתה עליה בריביות במיוחד במסלול הקבוע לא צמוד ואף הייתה ירידה כלשהו, אך הנתונים עדיין לא רשמיים ונדע הכל טוב יותר רק לאחר פרסום הריביות האחרונות.

המסקנה היא, בזמן מלחמה הריבית יורדת בעקבות השרשרת הבאה: הירידה ברמת הקניות מובילה לירידה בביקוש למוצרים אלו מובילים לירידה במחירים המובילה לירידה במדד המחירים לצרכן שמובילה לירידת ריביות או מה שבטוח יותר אינה מעלה אותן יותר. 

האם ניתן לסמוך על כך שהריביות אכן ירדו בזמן הקרוב?

הדבר מאוד תלוי בכמה זמן המצב יימשך. אם סבב הלחימה הנוכחי יהיה קצר, סביר להניח שהריביות לא יושפעו, גם אם המדד הבא יספוג ירידה. אך אם המצב יימשך זמן ארוך יותר והמצב הכלכלי רק יחמיר ויגרום למדד לספוג ירידות מספר חודשים רצוף, ייתכן מאוד שהריביות ירדו עוד יותר או לכל הפחות ישארו בשיעורים הנוכחיים.

לסיום:

כולנו בתפילה שהמצב הקיים יחלוף בקרוב ונחזור במהרה לשגרה הברוכה והיציבה. ואם אכן כך יהיה בעזרת ה', לא תהיה ירידה נוספת בריביות. כך שאם תכננתם לקחת משכנתא בזמן הזה, כנראה גם לא תהנו מירידת ריביות, אך לכאורה גם לא תנזקו מעליית ריביות.

צריכים עזרה בלקיחת משכנתא? חושבים לקחת משכנתא הפוכה? אנחנו כאן לשירותכם. לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית, השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם, עם שירות ברמה אחת מעל כולם. 

איך מתכננים את העתיד הכלכלי?

לייעוץ חינם התקשרו: 08-6275570
או השאירו פרטים ונחזור אלכם

חדשות משכנתא הפוכה

לשיחה עם מומחה  צרו קשר או השאירו פרטים

אצלינו תמיד תקבלו את ההצעה הכי משתלמת לכם!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: